Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAX future i AutoTrader?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Koppleri är olagligt.

    För mig tar det några minuter. Däremot gäller det att komma ihåg att göra det!!!
    Det går bygga så att modellerna byter automatiskt vid datum och tidpunkt. Gjorde så förut, men tyckte inte det var värt det.

    Comment


    • #17
      Några minuter? Jag har som sagt över 120 ordermodeller fördelade på 4 skarpa konton så det tar ett par timmar vid varje terminsbyte.
      mvh
      Bertil

      Comment


      • #18
        Se till att namnen på ordermodellerna hamnar efter varandra. Frigör och koppla på alla samtidigt. Använd shift-key.

        Comment


        • #19
          Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Se till att namnen på ordermodellerna hamnar efter varandra. Frigör och koppla på alla samtidigt. Använd shift-key.
          Jag vågar inte för jag är lite feg. Mitt NAT system är inte 100% stabilt och är runt 145 Gb stort med alla analyserprojekt. Jag brukar säga "If it ain't broke don't fix it."
          mvh
          Bertil

          Comment


          • #20
            Nu har jag kopplat bort (fast det stod ända delvis upplagt) och sedan lagt till FDAX-F1. Fortfarande 15 min fördröjning fastän jag har realtidsuppdatering på tyska aktier. FDAXU6 som jag också lagt upp får inga kurser.

            mvh
            Bertil

            Comment


            • #21
              Prova att ta bort den igen och radera även relaterad info i AutostockTraderF.ini under avdelning FDAX-F1. Starta om innan du lägger upp igen.

              Comment


              • #22
                Det finns lite olika tillval hos Nordnet när det gäller tyska priser. Enligt Bdire (inlägg #10) så är det Dax Futures man måste ha påslaget och det är ett separat avtal.

                Är det möjligen så att du har Realtidskurser Xetra utan orderdjup men inte Dax Futures Bertil?

                Comment

                Working...
                X