Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förlängda öppettider, vad behöver göras?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Förlängda öppettider, vad behöver göras?

Vad behöver man göra i NAT för att kunna handla Turbos och Minisar på de nya tiderna, 8:15 till 20:00?

Jag undrar också...

Comment

Kolla så att det är DLL-version 12.0.0.8 i Hjälp > Om Autotrader. Uppdatera annars. Starta om programmet, vänta 10 min och starta om igen så är kalendern uppdaterad.

Dubbelkolla genom att klicka Enter på någon mini och välj fliken Fundamenta. Där ska kalenden ha fått förlängd tid.

Comment

Finns det något DAX chart i AT som det går att få feed på fram till 20:00?

Comment

Det skulle väl i så fall vara terminen, men osäker på om den gick att få live?

Comment

Terminen, FDAX-F1

Ligger som index under Sök nya instrument > Index alla. Det är alltså en rullande termin, dock inte handelsbar i sig men funkar fint för analys. Såg till min stora glädje också att spreaden i DAX-turbos/minis inte påverkades under kvällshandeln igår.

Last edited by Rikard Autostock; 2019-09-05, 10:30.

Comment

OBS att många har 15 min fördröjning på FDAX-F1. Vi frågade i en annan tråd vilka som har realtid, Rickard har realtid, jag fördröjning fast jag köper realtid på tyska aktier.

mvh
              Bertil

Comment

Jo, men det är olika feed man tecknar. Och även med 15 min fördröjning kan det ju vara intressant med swing-strategier.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Kolla så att det är DLL-version 12.0.0.8 i Hjälp > Om Autotrader. Uppdatera annars. Starta om programmet, vänta 10 min och starta om igen så är kalendern uppdaterad.

Dubbelkolla genom att klicka Enter på någon mini och välj fliken Fundamenta. Där ska kalenden ha fått förlängd tid.

Har gjort precis som ovan, men får ändå bara 08:15-17:19.
                  Vad kan jag behöva göra mer ?

Comment

Startat om 2 gånger med 10 min mellan?

Comment

Working...
                    X