Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem omxs30 ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem omxs30 ?

Det saknas data för omxs30 på eftermiddagen idag. Jag försökte ladda ned nytt nu men det ser lika dant ut.

Avbrott hos Nordnets leverantör både på OMX och DAX idag tyvärr.

Comment

re dataproblem

Min dator stulade idag eftersom Microsoft bestämde sig för att uppgradera. Men nu när jag försöker ladda ned marknadsdata för allt igen per idag så verkar ingenting komma med. Är det generellt strul ännu, som i går med data?

Comment

Tror fasen att det skulle strula fredagen den 13:e. Vi har laddat upp backup-data så det är på plats nu.

Comment

Ursprungligen postat av petpee Visa inlägg
          Min dator stulade idag eftersom Microsoft bestämde sig för att uppgradera. Men nu när jag försöker ladda ned marknadsdata för allt igen per idag så verkar ingenting komma med. Är det generellt strul ännu, som i går med data?
          Generellt skall man inte ha på automatiska uppdateringar på en dator som kör NAT. För Windows 10 kan man undvika automatiska uppdateringar i 30 dagar innan de slås på automatiskt. För Windows 7 finns ingen sådan gräns (kör själv Win7).
          Utanför börstid får man ägna sig åt manuella uppdateringar, göra manuella backuper mm.

mvh
          Bertil

Comment

Stoppet hade inget med Windows Update att göra, det var en databas som kraschade. Det är inga problem med Win10 generellt, jag brukar tex köra genom uppdateringar på helgen så klarar sig allt galant under veckan.

Comment

Kör själv Windows server 2012 R2 och Windows server 2016 - då kan man gå in lite när som och uppdatera ;-) För dom som vill så går det att köra utan licens med obegränsad provtid, däremot så får man pynta en slant om MS knackar på dörren.

Det går finfint att köra Win10 också. Man ställer in att Win Update bara får köras under natten, och sedan kan man ordna autologon och lägga AT i autostart. Går också att schemanlälgga PS-skript som kör Win update och gör en snäll shutdown av AT. Har PS-skript för att göra en snäll shutdown av AT om någon skulle vara intresserad. :-)

Comment

Working...
              X