Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aktielistor kraschade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Aktielistor kraschade

    Jag hade nat igång och plötsligt började aktielistorna rensas. I meddelande står det "standardbörslistor ombyggda ladda arbetsyta för att slå igenom"
    Nu är alla listor blanka nästan, och så ser det ut även om jag går in i ladda kursdata delen. Jag kryssade i automatiskt underhåll tidigare, det hade jag inte innan tror jag. Har det med saken att göra?
    Vad hände och vad göra?!

  • #2
    re

    Det verkar ju även som om den har tappat anslutna modeller. För omxs30 listan var tydligen komplett, men syns inget anslutet om jag tittar. Suck.

    Comment


    • #3
      Hm, vilka listor ör förbickade i Inställningar > Anpassa kursinsamling?

      Comment


      • #4
        re

        Det var samma förbockat som innan i kursdata. Men det lustiga var att det stod enbart 1 aktie på de flesta listor. Nu imorse var det samma. Så jag körde uppgradering av mjukvaran. Därefter syntes listorna som normalt om jag valde dem från menyn. Men de syntes inte i arbetsytan. Så jag sparade ned en ny arbetsyta. Den samlar in kurser som normalt och de syns i diagram. Men så kom det en säljorder från Galaxy kl 0906 och sedan en stängning kl 0910. Var det korrekt? Denna skickades dock inte till nordnet såg jag. Kanske måste jag återansluta modellerna?

        Comment


        • #5
          Hm, uppdatering mjukvara via vilken länk? Kolla DLL-version under Hjälp > Om Autotrader. Är detta på VPS eller lokalt?

          Vi har en rättelse i MTX som påverkar Galaxy, det finns ett par tillfällen då vinsthemtagning för dagen slår till oavsiktligt om DAX öppnar ovanligt sent. Vi tar med den till nästa lektion.

          Comment


          • #6
            Jag tryckte på uppdatera pgmversion i menyn inne i nat. Dll ver 13008 nu. Detta hände på min lokala laptop, på servern tycks det snurra på om än kanske lite segt där. Nu kör jag 60 aktier (dvs både omx och roc40us) anslutna till ht20 på servern bara.

            Comment


            • #7
              Ok, men då är versionen ok.

              Det som händer var 3:e dag är att standardlistorna skannas, och ev nya tickers kommer med. Om de inte varit bockade i Anpassa kursinsamling blir de tomma, men är det bockat där ska ju inget försvinna.

              HT20 är tungexekverad, så inte konstigt det går lite segare där. Dessutom blir det alltid ping-tider mot servern.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Hm, uppdatering mjukvara via vilken länk? Kolla DLL-version under Hjälp > Om Autotrader. Är detta på VPS eller lokalt?

                Vi har en rättelse i MTX som påverkar Galaxy, det finns ett par tillfällen då vinsthemtagning för dagen slår till oavsiktligt om DAX öppnar ovanligt sent. Vi tar med den till nästa lektion.
                Jag såg att dax öppnade 0906 idag så att affären stängdes några minuter efter det och sedan inga fler skedde idag berodde alltså på det? Men, när jag tittade i analyzern så skede fler affärer senare under dagen. Blir det olika där än skarpt? Eller är det ngt lurt här?

                Comment


                • #9
                  Det som kan hända är att kontovärde sparas felaktigt om DAX öppnar sent, och då stänger vinsthemtagningen kl 09:10. Den är bortplockad i uppdateringen så kan inte ställa till problem. Vi ska bara testa klart först så lägger vi ut den.

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Det som kan hända är att kontovärde sparas felaktigt om DAX öppnar sent, och då stänger vinsthemtagningen kl 09:10. Den är bortplockad i uppdateringen så kan inte ställa till problem. Vi ska bara testa klart först så lägger vi ut den.
                    Var det det som hände idag kanske?

                    Long 10 slog till 090300 och sen hoppade den ur 091017. visserligen med vinst, men den borde stannat i marknaden längre gissar jag?

                    Comment


                    • #11
                      Samma problem, kör nedladdning från Galaxy plus Pluto-tråden så är det rättat.

                      Comment


                      • #12
                        re aktielistor

                        Igårkväll noterade jag att plötsligt förekom vissa largecaps 2 gånger i listorna. Inte många av dem, men hur kommer det sig? Så var det inte tex dagen innan. Ett exempel är 8TRA på largecap. Det var så på min lokala laptop, men inte på serverversionen.

                        Comment


                        • #13
                          Om du klickar ENTER på dessa, får du samma ID eller olika? Testa också starta om programmet bara, ifall det är något GUI-fenomen.

                          Comment


                          • #14
                            re

                            Ja, de ser identiska ut faktiskt. Jag har startat om och de försvann inte. Jag ser det även på mid cap.

                            Comment


                            • #15
                              re

                              Bifogar ett exempel på AFRY.

                              Comment

                              Working...
                              X