Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aktielistor kraschade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hm, inget bifogat?

    Comment


    • #17
      re

      Gick inte ladda upp msword fil med bild tydligen. Det var ngt skit med format och utrymme sa den. Men id är ivartfall identiskt på flera instrument nu

      Comment


      • #18
        Är enda lösningen att gå igenom large/midcap och radera dubbletter. Sedan söka upp och lägga till dem igen? Eller beror detta på något annat och finns enklare/lämpligare åtgärd?
        Det är märkligt vilket dunder-problem-mos jag hamnat i med nat denna sommar.

        Comment


        • #19
          Det konstiga är att om jag går in och söker, för att läggaa till nytt, på nytt instrument för tex 8TRA då får träff på samma namn 2 gånger för marknad Sverige. En som ligger i 11+ESH och sedan en som ligger på 4+ESH. Hur är det möjligt?

          Comment


          • #20
            Om jag tittar på tex AFRY så finns två identiska på large cap. Om jag sedan väljer radera en av dem så kommer följande besked upp: "InstrumentID : AFRY exists 2 times in MasterFilter.xml. Please contact vendor! "

            Comment


            • #21
              Aha, marknad 4 är Xetra, så då verkar aktien vara dubbelnoterad på både Stockholms- och Frankfurt-börsen. Två tickers då, den ena i SEK och den andra handlas i EUR. Om du klickar ENTER på först ena och kollar valuta, kalender samt Grupp nr, och därefter den andra - skiljer det något där?

              kanske läge att koppla upp TeamViewer imorgon.
              Last edited by Rikard Autostock; 2021-08-10, 17:58.

              Comment


              • #22
                re

                Ok, imorgon kl 0830 på teamv.? Du ringer mig då?

                Comment


                • #23
                  Är inte på plats förrän 10 ungefär…..

                  Comment


                  • #24
                    re

                    Ok 10 taget.

                    Comment


                    • #25
                      re fel

                      Rikard, som du sa så återkom vissa dubletter nu efter några dagar, vid autounderhållet på large cap listan. Det ser ut som att en av dem är "grå markerad" med gårdagens datum medans den andra får kursdata realtid. Ett ex är ESSITY A och ESSITY B (som var problem med även förra gången). INTRUM ett annat, men där ser jag att idag kommer ingen kursdata till dessa.

                      Comment

                      Working...
                      X