If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Testade en tredje gång. Får meddelande att det är klart. Fortfarande version 2.0.0.2
mvh
Bertil
Nu finns ju version 2.0.0.7 Har testat flera gånger att få den, men då installationen är klar är det fortfarande bara 2.0.0.2 på min Win7 dator.
På min Win XP maskin däremot får jag 2.0.0.7
Uppdateringsprocessen ser likadan ut på båda maskinerna. Mycket mystiskt.
mvh
Bertil
Kör uppdateringen innifrån NAT på båda datorerna. Testade även din länk på Win7 datorn. Hjälpte inte fortfarande 2.0.0.2
Jag har ju en debug rad i ini filen. Kan det spela någon roll?
mvh
Bertil
Tog bort alla filer under Programdata/Nordnetautotrader (hade kopiererat dem först) och laddade hem en ny NAT från scratch med kundnummer och lösenord. Fick version 2.0.0.2 !!
Fattar inget (jo något fattar jag väl men inte mysteriet med NAT versioner)
mvh
Bertil
Tog bort alla filer igen och avinstallerade NAT med avinstalleraren. Laddade ner på nytt från scratch. Nu fungerar det. Hittade felet. I versioner t.o.m 2.0.0.2 la sig filerna i under Programdata/NordnetAutotrader. För senare versioner lägger de sig under Programdata/AutotraderBas och hit pekade inte min exe fil.
mvh
Bertil
Filerna inder Programdata är bara databaser etc. Programfilerna ligger under c:/Program (86)/NordnetAutotrader
Det är bättre att du fixar så att update.exe får fritt blås i virusprog/brandvägg. Anledningen att nya installationen lägger sig i en annan katalog är namnbytet. Gamla installationer får ligga kvar eftersom registernyckeln pekar på gamla databaskatalogen.
Comment