Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NAT PRO release?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Rikard skrev i versionstråden att v 2.0.0.6 ligger för nedladdning. Har testat 2 gånger men får bara hem v2.0.0.2.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #77
      Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
      Rikard skrev i versionstråden att v 2.0.0.6 ligger för nedladdning. Har testat 2 gånger men får bara hem v2.0.0.2.
      mvh
      Bertil
      hm, jag fick version 2.0.0.6
      Fick du meddelande att installationen var klar?

      Comment


      • #78
        Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        hm, jag fick version 2.0.0.6
        Fick du meddelande att installationen var klar?
        Testade en tredje gång. Får meddelande att det är klart. Fortfarande version 2.0.0.2
        mvh
        Bertil

        Comment


        • #79
          Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          Testade en tredje gång. Får meddelande att det är klart. Fortfarande version 2.0.0.2
          mvh
          Bertil
          Hej Bertil, såg att det gick uppdatera det fungerade här för mig fick 2.0.0.6 utan problem
          Berra

          Comment


          • #80
            Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
            Testade en tredje gång. Får meddelande att det är klart. Fortfarande version 2.0.0.2
            mvh
            Bertil
            Nu finns ju version 2.0.0.7 Har testat flera gånger att få den, men då installationen är klar är det fortfarande bara 2.0.0.2 på min Win7 dator.
            På min Win XP maskin däremot får jag 2.0.0.7

            Uppdateringsprocessen ser likadan ut på båda maskinerna. Mycket mystiskt.
            mvh
            Bertil

            Comment


            • #81
              Kör du uppdateringen inifrån Nat eller en gammal nedladdad installer? Viktigt att köra senaste installern.

              Prova från länken:

              www.autostock.se/download/?FILE_ID=update.exe

              Comment


              • #82
                Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Kör du uppdateringen inifrån Nat eller en gammal nedladdad installer? Viktigt att köra senaste installern.

                Prova från länken:

                www.autostock.se/download/?FILE_ID=update.exe
                Kör uppdateringen innifrån NAT på båda datorerna. Testade även din länk på Win7 datorn. Hjälpte inte fortfarande 2.0.0.2
                Jag har ju en debug rad i ini filen. Kan det spela någon roll?
                mvh
                Bertil

                Comment


                • #83
                  Spelar absolut ingen roll. Det är något i virusprog/brandvägg som hindrar installern att ladda ner filerna.

                  Comment


                  • #84
                    Tog bort alla filer under Programdata/Nordnetautotrader (hade kopiererat dem först) och laddade hem en ny NAT från scratch med kundnummer och lösenord. Fick version 2.0.0.2 !!
                    Fattar inget (jo något fattar jag väl men inte mysteriet med NAT versioner)
                    mvh
                    Bertil

                    Comment


                    • #85
                      Tog bort alla filer igen och avinstallerade NAT med avinstalleraren. Laddade ner på nytt från scratch. Nu fungerar det. Hittade felet. I versioner t.o.m 2.0.0.2 la sig filerna i under Programdata/NordnetAutotrader. För senare versioner lägger de sig under Programdata/AutotraderBas och hit pekade inte min exe fil.
                      mvh
                      Bertil

                      Comment


                      • #86
                        Filerna inder Programdata är bara databaser etc. Programfilerna ligger under c:/Program (86)/NordnetAutotrader

                        Det är bättre att du fixar så att update.exe får fritt blås i virusprog/brandvägg. Anledningen att nya installationen lägger sig i en annan katalog är namnbytet. Gamla installationer får ligga kvar eftersom registernyckeln pekar på gamla databaskatalogen.

                        Comment

                        Working...
                        X