Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NAT PRO release?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Alla avslut verkar ske på hel eller halvtimmar, även stop loss mini long med timelock 30. Om det är optimalt kan vi snart testa själva. Skall bli intressant.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #32
      Animering var inte påslaget i den körningen, men det är intressant att se att det ofta lönar sig bra att köra på hela staplar.

      Comment


      • #33
        Detta känns mycket spännande, Rikard. Vad är planerna med Raptor framgent? Kommer den fortfarande vara "open source" och fri att använda och när planeras en backtestad och optimerad version släppas, i samband med att NAT Pro släpps?

        Comment


        • #34
          Ja, absolut, vi tänkte köra lite tester med Raptor i nya bänken och vässa den. Alternativt, om någon på forumet får fram en bättre version lägger vi gärna den som standard i NAT-installationen. Samma med Terminator och övriga standardmodeller. Det är bara roligt att ha så mycket open source som möjligt!

          Comment


          • #35
            Rikard, jag vet inte om jag sagt det men jag, och sannolikt många andra, uppskattar din/er hängivenhet och servicenivå!

            Comment


            • #36
              Tackar, det värmer!

              Comment


              • #37
                Håller helt med, Det låga priset känns som att råna en gammal tant :=

                Det är kanske självklart men vill ändå nämna det,
                När det gäller optimering så måste en parameter i taget optimeras och då ge flera intill varandra värden med bra resultat
                Håkan

                Comment


                • #38
                  Instämmer helt i att servicen håller mycket hög nivå!

                  Håkan, se gärna min frågeställning i en annan tråd!
                  http://www.autostock.se/vbulletin/sh...4761#post24761

                  Comment


                  • #39
                    Instämmer helt att Autostock ,av de mjukvaruföretag som jag kommit i kontakt med, är det som utan jämförelse har bäst kundsupport. En liten fråga om PRO Beta (Alfa): Hur lång tid tar det att göra en simulering på en termin enligt exemplet ovan? 1 min, 10 min, 100 min på en hyfsat snabb dator?
                    undrar
                    Bertil

                    Comment


                    • #40
                      Jösses, härligt att höra!

                      Är det ok om vi citerar er i marknadsföringen?


                      Fick just rapport från Lasse som provkört med full animering påkopplad, 4 månaders historik tog 30 minuter att simulera med 1 sek intervall. Det lutar nog att vi gör det ställbart hur ofta scripten ska exekveras.

                      Comment


                      • #41
                        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                        Jösses, härligt att höra! Är det ok om vi citerar er i marknadsföringen?
                        Absolut, men gärna anonymiserat, tack.

                        Comment


                        • #42
                          Rikard, hur är det tänkt med datat för terminen vid simulering. Finns det det nån funktion för att köra mot flera terminer eller blir det en sammansatt som tidigare?

                          Comment


                          • #43
                            Instämmer i hurraropen för supporten! :-)

                            Väntar samtidigt allt ivrigare på Pro...
                            mvh

                            Comment


                            • #44
                              Rickard dela gärna lite status om hur avlusningen går, har ni några stora utmaningar kvar att brottas med?

                              Comment


                              • #45
                                Det går fint, animering per sekund på plats nu och lite mer klart med resultatpresentation. Kvar är ackumulerad avkastningsgraf och lite annat fix innan vi kan släppa. Det blir en första beta som kommer så att alla som vill kan simulera script och ordermodeller över helgerna, därefter tar vi in feedback och går vidare med steg 2 i jan.

                                Comment

                                Working...
                                X