Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NAT PRO release?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Låter trevligt med en beta inom till helgerna!!!
    Jag repeterar min fråga:
    Rikard, hur är det tänkt med datat för terminen vid simulering. Finns det det nån funktion för att köra mot flera terminer eller blir det en sammansatt som tidigare?

    Comment


    • #47
      Vi har inte löst den biten ännu, men planen är att man ska kunna köa simuleringar på flera instrument och därigenom få en serie resultatrapporter att bläddra mellan.

      Comment


      • #48
        Det ser ut som om det blir Ali som är den som kommer närmast i gissningstävlingen.

        Han skrev:
        "Jag tror den kommer med Tomten."

        Förstapriset var "ära och berömmelse".
        Grattis Ali.

        Comment


        • #49
          Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
          Det ser ut som om det blir Ali som är den som kommer närmast i gissningstävlingen.

          Han skrev:
          "Jag tror den kommer med Tomten."

          Förstapriset var "ära och berömmelse".
          Grattis Ali.

          Tackar så mycket från ett soligt och varmt Gran Canaria.

          Comment


          • #50
            Rikard, jag vet inte om jag har frågat det här förut i någon annan tråd, men kommer simuleringarna att fungera om man samtidigt använder sig av övervakningsscript som körs mot ett annat objekt?

            Exempelvis har man en ordermodell kopplad till terminen, samt några övervakningsscript som är kopplade till index. Övervakningsscripten skickar data till ordermodellen via globala celler.

            Comment


            • #51
              Det finns vissa begränsningar som man måste ta hänsyn till, så globala celler i vissa situationer är en av dem. Det fina är att man kan lyfta ur hela Analyzern med alla skapade projekt till en annan dator och köra simuleringen där.

              Comment


              • #52
                Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Det finns vissa begränsningar som man måste ta hänsyn till, så globala celler i vissa situationer är en av dem.
                Beror begränsningen det i det här fallet på att övervakningsscripten är kopplade till ett annat objekt? Går det bättre om scripten är kopplade till samma objekt?

                Comment


                • #53
                  Och inte använder globala celler? Då är det ju ingen risk för konflikter.

                  Comment


                  • #54
                    Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                    Och inte använder globala celler? Då är det ju ingen risk för konflikter.

                    Vaaa!! Har du backat från de här tidigare uttalandena:

                    Rickard skrev:
                    tanken är att man ska kunna välja in hela ordermodeller och simulera rubbet i samma körning på tickdatanivå oavsett upplösning. Alltså med stoppar och allt.

                    LillWicke skrev:
                    Gäller det även de script som innehåller globala celler?

                    Rickard skrev:
                    Ja, det gäller alla script.

                    Comment


                    • #55
                      Jo visst kan du simulera hela ordermodeller med globala celler och allt, men frågan var ju om det kan påverka ordermodeller som körs "live" under tiden, och på den frågan är svaret ja. I det läget är det bättre att flytta hela simulatordelen till en annan maskin.

                      Comment


                      • #56
                        Om jag fattat det rätt så kan inte globala variabler påverka mellan olika konton. Eller har jag fel? En idé som jag pushade för var ju att ha fiktiva konton där man utförde simuleringen.
                        mvh
                        Bertil

                        Comment


                        • #57
                          Global celler är på installations nivå dvs slår mot alla konton som ditt nordnet user har behörighet för.

                          Jag har alltid 2 maskiner en utvecklings pc och produtive maskin där handel sker. Vill undvika överraskningar är en bra metod.
                          Med vänlig hälsning,
                          Ingemar

                          Comment


                          • #58
                            Globala celler är globala, dvs de påverkar allt - konton har ingen koppling till globala celler utan allt som använder globala celler kan påverkas utifrån.

                            Det är därför vi rekommenderar viss försiktighet i användningen av globala celler. Mycket av det vi sett på forumet kan göras med extra objekt istället, och därmed undviker man risken att globala celler påverkar något man inte hade räknat med.

                            Comment


                            • #59
                              Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                              Jo visst kan du simulera hela ordermodeller med globala celler och allt, men frågan var ju om det kan påverka ordermodeller som körs "live" under tiden, och på den frågan är svaret ja. I det läget är det bättre att flytta hela simulatordelen till en annan maskin.
                              He he, nu har vi nog missuppfattat varandra lite Rikard.
                              Jag menade inte att jag skulle köra "live" samtidigt som en simulering görs. Nu förstår jag också tipset du gav om att köra på en separat maskin, detta tips var en total gåta tidigare

                              Jag uttryckte mig säkert oklart och gör ett försök till.
                              Vad jag menade var, att om man gör en "backtest" efter det att börsen stängt, kan man då i backtestet även inkludera övervakningsscript som kör mot index trots att ordermodellen kör mot terminen, och där övervakningsscripten i sin tur använder sig av globalaceller som påverkar ordermodellen.

                              Comment


                              • #60
                                Kollade lite närmare med Lasse och det är faktiskt så att simulatorn använder egna globala celler som inte påverkar något annat. Tom om du kör flera projekt samtidigt i simulatorn så har alla sina egna globala celler.

                                Jag håller på att lista ut hur man kan simulera script kopplade till index, tillsammans med ordermodeller som handlar minifutures.

                                Comment

                                Working...
                                X