Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio(v)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Det verkar som att Nordnet-uppdateringen funkar bättre nu efter att version 7.5.6.6 kom.

Det går i så fall att testa med vanligt Portfolio(v) för aktuellt innehav.

Så om du vill spärra ett köpscript tex om det redan finns innehav:

köp:=And(din signal,Lt(Portfolio(v),4))

Ingen signal om innehavet är 4 eller större.

Det ryktas om version 7.5.6.7 oxå. Borde höja säkerheten ett snäpp till.

Comment

Funderar iofs på om jag helt ska stunta i stoploss, sämsta affären under test mellan 0504-0703 låg på 20 punkter. Jag använder mig av stoploss multi och tycker att Rickard fått in mycket bra grejer som jag inte orkar med att programmera själv. Frågan är hur bra stoploss multi fungerar om man inte kan få någon tillförlitlig data från depån?

Comment

Ska tillägga att jag troligtsvis inte heller har kunskapen att få till alla funktionerna som stoploss multi har.

Comment

Alla script är chanslösa om data inte finns från depån! Men nu finns ju data, så att det ska inte vara några större problem.

Det blir ännu bättre med nästa version när den kommer.

Kör du på rätt version? Har du haft problem efter att 7.5.6.6 kom?

Comment

Kul att du gillar stoppen!

Kom gärna med förslag på förbättringar. Ni är ju några som kör den nu.

Comment

Aj du, får nog ta och uppdatera...

Comment

Comment

Våran stoploss utlöstes idag, fungerade utmärkt med ett enkelt script som finns på våran hemsida, ingen avancerad programmering alls.

Har man en bra fungerande trading-modell är inte scripten i sig det viktiga utan ordermodellen och hur mycket vinst eller förlust trading-modellen ger, ladda gärna ner scriptet från våran hemsida.

Comment

Öhhh.. Länk till uppdateringssidan? http://www.frndsw.com/fbiks/ verkar inte vara aktuell eller?
                    Ska ta och titta på det jorgeng.

Comment

Det vore ju fantastiskt bra om man kunde testa stoppen i analysbänken.

Comment

köp:=And(din signal,Lt(Portfolio(v),4))

Fungerar detta på sälj-scriptet oxå, med ett negativt innehav alltså?

Någon som har adressen till uppdateringssidan?

Comment

Testa flytande stoppar i analysbänken

http://www.frndsw.com/vbulletin/show...=lasttradek%2A

Här finns lite mall hur man kan göra.

Så skapa ett separat script med köpentryt du vill använda, och sedan ett säljscript med samma köpentry och stoppen på det.

Stoppen snävas upp antingen om önskad vinst är uppfyllt eller om 5-dagars medel pekar ned. Sannolikhet att få vinst i fallande trend är sämre så man ökar odsen lite på det sättet.

Så i fallet ovan ett köpscript

m5dgr:=mov(c,480,s)
                          m5ok:=gt(m5dgr,aref(m5dgr,3))
                          köpentry:=and(cross(c,m5dgr),m5ok)
                          i5(
                          köpentry
                          )

Om close passerar ung 5 dagars medel underifrån, så har man entry.

Och sedan stoppen med scriptet bakom länken i sin helhet.

Skall man köra symmetrisk handel med både innehav och blankningar krävs script motsvarande säljscriptet på både köpsidan och säljsidan, fast en stopp då som är omvänd funktion.

Symmetrisk handel är lite krångligare men man kanske inte kan bygga Rom på en dag. Skaffa rutin och använd som isbrytare och sedan blir man bekannt så man kan börja mecka runt lite mer själv.

Comment

Lasse... Hur uppdaterar jag AT till 7.5.6.6? Jag kör 7.5.6.1 nu.

Comment

Jag har mailat dig länkar nu.

Comment

Tackar!

Comment

Working...
                                X