Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio(v)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

ÅKe...

I ATrt fungerar det lite annorlunda. Där synkas depåns innehav vid uppstart som man ser ibland flera ggr per dag ifall depån varit i okontakt också.

Callback från depån i realtid justerar antalet efter transar som kommer.

Kolla mot depåns portfölj löpande görs inte.

Men meckar man själv så korrigeras först är innehav synkroniseras nästa gång.

Kanske en felbedömning, men ändrar man själv så gör man ju det på egen risk. Man får utgå från att man inte rör det utan att ha anledning då.

Comment

Åkte på den här idag igen. Låg kort och blev utstoppad i 3 avslut på 3 nivåer. Endast de första 2 avsluten finns med i lokala ordertransar.

Lasse, skulle du inte kunna lösa det här med lite mer brute force?
      Skapa en lista med depåns innehåll. Läs in depån från NN i varje cykel och jämför med tidigare lista. Finns det någon skilnad, gör motsvarande uppdateringar i Antalfältet.

I all välmening,
      /Varja

Comment

Skulle vilja se din avslutslista hur den ser ut för idag.

Maila mig gärna den. Då kan vi ev. komma framåt.

Sedan förutsätter jag att du kör på 7.5.6.8.

Comment

Och om du kan köra in de rader som berörs från dagens avslut ur deblog.txt-filen?

Jag har lagt in lite extra loggad info där

"Dubbelt avslut samma tid Avslutstransar"

Hur många sådana finns

"Ny Rad Avslutstransar"

kan också ev. finnas.

Alla rader med dessa texter skulle vara bra, med tiderna också ikring där.

Dels kan jag se om en ny radräknarfunktion är användbar, och se vad precis som hänt och inte hänt.

Comment

Vill bara dubbelkolla, fick du mitt mail igår?

Comment

Njetskij, det fick jag inte.

Bra då har du sparat undan lite saker kanske?

Comment

DEBLOG.txt

Jag läser Forum för att lära mig mer om programmet. Kort, vad är DEBLOG.txt? Min är full av "Not on service". Den är nu 61 Mb stor, kan man tömma den eller deleta den och den kommer tillbaka själv tom?

Comment

Det är bara att slänga i papperskorgen. Där läggs lite loggad info av allmän karaktär från programmet. Endast för hjälp vid felsituationer att återskapa vad som skett.

Comment

Working...
                  X