Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Analysbänken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det ser kalas ut den gick in fint 9.30 på 913.25 med grön stapel. Nu känns det som att allt är som det ska och kanske lagom långa perioder på 30 min.
    Berra

    Comment


    • #47
      Jepp jag ser nu att även stegascriptet funkar ordermodellen, nu har den gått varvet runt.

      Berra

      Comment


      • #48
        Fint! Bara att börja håva in punkter då!

        Comment


        • #49
          Jo visst hade det varit underbart att fått håva in. Men vad händer det såg fint ut med köpet 9:29 det segar sig upp mot dryga 916 är på plus sen barkar det av nedåt 12.59 byter AT riktning nere vid 911.50 det var inte bra (ligger blankad) för sedan sticker kuvan upp till 918.75 där tror AT det är dags att gå på köp igen det skvalpar en stund på 918 nivån sen bär det av ned igen men det tycker inte AT är något att bry sig om den ger flera röda signaler utan att skicka sälj, så nog fasen blev det förlust till slut i alla fall:
          080211
          09:29 ORDER "sl) Bertils köp OMXS308B" kurs 913.7500
          09:29:40 Order skickad!
          12:59 ORDER "sl) Bertils blank OMXS308B" kurs 911.5000
          12:59:45 Order skickad!
          13:59 ORDER "sl) Bertils köp OMXS308B" kurs 918.7500
          13:59:47 Order skickad!
          Jag har ställt om till 20 min och ändrat momentum från 12 till 15 det ger en mer lik bild på båda kurvorna, men det var inte bra att den köpte på fel ställen gröna oscilatorn visade och flaggorna fanns där men något höll emot kanske momenum eller tidsfaktorn eller tillsammans. Nu är det en ny dag i morgon. AT står lång USA på plus om det nu kan blidka OMX. Tisdag brukar vara en bättre dag skit samma bara det bestämmer sig för en riktning och inte är så förfärligt nervös JoJo!
          Berra

          Comment


          • #50
            Ps. ang stega så fick jag gå in nogon gång kommer inte ihå tiden men tror det var efter sista köpet på 918.75 som modellen inte var kvar, inte helt säker får kolla hur det går imorgon, men det var väl fasen om det inte skulle kuna gå att få den att funka och byta riktning när det är dags och inte vänta så länge som den gjorde i dag den bytte ju inte när röda flaggorna kom och visade vägen.
            Berra

            Comment


            • #51
              Jag skicar en bild från jobbet i morron så får du se att flaggorna ser myckt bättre ut på 20 min ändringen i hopp om "håvning"!
              (kan inte göra dump på hemma datorn hittar inte knapparna har ett mac bord och mac med intell Windows XP som fungerar utan problem sånär som vissa små fiduser som det jag nämnt det ska gå men jag har inte fått det att funka"/B
              Berra

              Comment


              • #52
                Bättre än proffsen

                Din modell går ju bättre än proffsen men du bör nog filtrera en del småaffärer.

                Körd I 60 min och 50/55 rest.
                Attached Files

                Comment


                • #53
                  Bild på flaggorna.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #54
                    ali
                    Det var 60 jag började på men nu har jag backat ner till 20 kanske 60 var bättre jag vet snart inte
                    Berra

                    Comment


                    • #55
                      med 20min 15 mom 18 rest så ser det ut såhär om sälj och köp bara gör sitt hade det varit tre aff och se på hjden på eftermiddagen god blankning och vändning vid 16.30 för att vara med på uppgången som är just nu.
                      Attached Files
                      Berra

                      Comment


                      • #56
                        Rikard i sista avd ordermodellen ska köp stå på sälj och sälj på köp (förstår du vad jag menar) för att det ska gå till snabb affär som det nu är står köp på köp och sälj på sälj.
                        "Köp på det som finns till salu" och tvärt om.
                        Berra

                        Comment


                        • #57
                          Det är helt rätt som du säger, man bör köpa direkt på säljkurs och sälja direkt på köpkurs. Då går avslutet igenom på en gång. man kan tom lägga till någon punkt åt varje håll, man får ändå bästa pris.

                          Comment


                          • #58
                            Tack Rikard skall ändra så går det igenom ännu bättre och snabbare, annars funkar det i dag. Nu går det äntligen på plus. At blankade alldeles nyss på 916.25 hade förmodligen fått någon punkt till med nämnda köp o sälj ändring vi talat om.
                            Funkar det nu kan jag fortsätta jag måste upp mer i depå´n.
                            Berra

                            Comment


                            • #59
                              Hur då upp mer i depån?

                              Comment


                              • #60
                                Johanna punktern ger eller tar pengar i depån det är det jag menar och där behövs mer efter denna period nov, dec, jan och feb eller hur
                                Berra

                                Comment

                                Working...
                                X