Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pivot-script

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    jorgeng...
    Jag kör Max anrop 2800 och datastack 140000 sedan länge och det fungerar perfekt. Mina nuvarande script behöver troligen inte allt detta men inställningen finns kvar från mina bautastora script.

    Comment


    • #62
      Det verkar som dags-grafen måste vara uppe och arbetsytan vald med dagsgraf när pivot-linjerna ska skapas, annars fungerar det ej.

      Det går inte att visa ett intraday-diagram, ha rita-scriptet påkopplat med dagsgraf i intraday-diagrammet utan man måste ha ett dagsdiagram uppe.

      Enda sättet blir väl att ha ett minimerat dags-diagram i intraday-arbetsytan för att få det här att fungera.

      Comment


      • #63
        Varför inte köra med Lasses pivot-script? Funkar ju hur bra som helst....

        Comment


        • #64
          Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
          Varför inte köra med Lasses pivot-script? Funkar ju hur bra som helst....
          Jo, det gör jag för beräkning av historiska pivot-linjer.
          Vitsen med det pivot-scriptet du gjorde är att man får in pivot-linjerna i minnesceller som man sedan kan använda för beräkning.

          Huvud-scriptet för Omx Wampa arbetar med att läsa av pivot-nivåerna lagrade i minnesceller och sedan agera efter det.

          Comment


          • #65
            Jo, men Lasses script behåller ju samma nivåer hela dagen precis som min version. Skillnaden är ju bara att hans inte behöver något speciellt tillfälle att skriva ner värdena. De finns där hela tiden.

            Comment


            • #66
              Rikard,
              har du någon aning varför pivot-scriptet ej fungerar på omxs30-index
              på en halvdag, se screenshot:

              Attached Files

              Comment


              • #67
                Ingen aning faktiskt! Det var mycket stök med kurser etc precis efter årsskiftet så det enda vi kan göra för att isolera det är att vänta på nästa halvdag.

                Comment

                Working...
                X