Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scrip för stängning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hmm...ser att värdet 0 sätts om klockan är innan 09:05, så det blir ju faktiskt fel. Ska vara så här istället:

    nollställ:=Not(eqv(int(ref(d,tittabakåt)),int(d)))
    i5(
    SetGVarIf(1,500,nollställ)
    )

    Comment


    • Yes...jag ändrade och da kom roda och grona tillbaka, far se om det gar pa salj sa jag ser om allt funkar tack Ali
      Berra

      Comment


      • 091117
        14:29 ORDER "sl) Berra blank med stäng 17.17 OMXS309K" kurs 968.7500
        14:29:06 Order skickad!
        15:59 ORDER "sl) Berra köp med stäng 17.17 OMXS309K" kurs 968.7500
        15:59:25 Order skickad!
        16:59 ORDER "sl) Berra blank med stäng 17.17 OMXS309K" kurs 965.7500
        16:59:08 Order skickad!
        17:16 ORDER "sl) Stäng Berra blank kl. 17.18 OMXS309K" kurs 964.0000
        17:16:06 Order skickad!
        Int f..n gick det! Vändning 15.29 gjorde så att det inte hann bli 4 pkt plus, men nu ser det ut som om det fungerar, så i morgon kan den vara med redan 09.29 och då var det väl ... om det inte skulle kunna visa om det fungerar.
        Men det är en jäkla hopplös börs både snabb och trög och motig på samma gång.
        Berra

        Comment


        • "Men det är en jäkla hopplös börs både snabb och trög och motig på samma gång"

          Håller med

          OMX börjar likna US-terminerna och DAX FTSE m,m, är väl alla daytraders som ska slå index som härjar

          Jämför dagens intraday staplar på terminen med 2005 års upplaga

          Men det har varit så här periodvis tidigare så jag tror att det blir bättre längre fram, när det glesnar i leden bland daytraders?

          En rekyl på 20-30% skulle vara välkommen och rensa ut lite gammalt skräp ur systemet

          Comment


          • Rikard jag testade nu pa morgonen genom att sätta 500 an pa 0 och vantade in tiden efter 9 05 men inget hände det blev inga ettor sa nagot gor att inget hander.

            nollställ:=Not(eqv(int(ref(d,tittabakåt)),int(d)))
            i5(
            SetGVarIf(1,500,nollställ)
            )

            Berra

            Comment


            • Scriptet sätter värdet 1 i cell 500 mellan kl 09:00 och kl 09:05, därefter händer inget. Det betyder att det måste löpa på tills klockan passerat 09:05 så ligger 1:an kvar i cellen.

              Comment


              • Jag vantade till 11 minuter over sedan andrade jag for hand till en 1:a
                Berra

                Comment


                • Hittade felet, "tittabakåt" är inte definierat så det funkar inte. Man får ersätta det med en 1:a för att få sant under första 5 minuterna:

                  nollställ:=Not(eqv(int(ref(d,1)),int(d)))
                  i5(
                  SetGVarIf(1,500,nollställ)
                  )

                  Comment


                  • Okay gör ett nytt prov 0900-0905 i morgon, tack för hjälpen
                    Berra

                    Comment


                    • Nej det hände inget i dag heller mellan nio och nionollfem det ändras inte någon etta i den raden i scriptet med (500,0) den har jag på kvällen ställt på 0 för att se om det ändras men det gör det inte?
                      Berra

                      Comment


                      • Du har alltså följande anslutet:

                        nollställ:=Not(eqv(int(ref(d,1)),int(d)))
                        i5(
                        SetGVarIf(1,500,nollställ)
                        )


                        men får ändå ingen "etta" i cellen efter kl 09:05? Finns det någon annan version av scriptet anslutet på någon gammal termin etc? I så fall blir det konflikt.

                        Comment


                        • Jag får samma resultat som Berra, och har inget annat anslutet.

                          Comment


                          • Jag har missuppfattat det hela och trodde att 1 i cellen betyder ok att handla, men det är ju noll det ska vara. En etta betyder blockera, vilket sker när vinsthemtagningsscriptet larmar, då en etta skjuts in i cellen samtidigt så att nya entrysignaler blockeras.

                            Alltså ska scriptet som nollställer på morgonen skjuta in en nolla i cellen:

                            nollställ:=Not(eqv(int(ref(d,1)),int(d)))
                            i5(
                            SetGVarIf(0,500,nollställ)
                            )


                            Det här blir bara sant kl 9 på morgonen och är sant fram till kl 09:05 då första perioden är slut. Då har scriptet haft 5 minuter på sig att sätta en nolla, vilket räcker även om börsen skulle vara seg att öppna eller liknande. När perioden är slut ligger nollan kvar tills exitscriptet slagit till senare på dagen.

                            Prova igen med det här så tror jag det funkar som du tänkt.

                            Comment


                            • Då blir det helt fel. Nu står det så här i cellraden i köp/sälj-scriptet
                              " släpporder:=Eqv(GetGVar(500),1) " och då visas signalerna och handeln fungerar. Sätter du in en nolla " släpporder:=Eqv(GetGVar(500),0) " blockeras signalerna och ingen handel sker.

                              Comment


                              • Jo, men om entry-scripten har villkoret

                                släpporder:=Eqv(GetGVar(500),0)

                                inkluderat måste "släpporder" vara sant för att få signal, och det sker om värdet i cell 500 = 0 enligt testen.

                                Ändrar man till

                                släpporder:=Eqv(GetGVar(500),1)

                                och direkt får signal betyder det att värdet 1 ligger i cell 500.

                                Comment

                                Working...
                                X