Jag skulle vilja använda väldigt enkelt order modell för tester.
MODELL – I
1) köpa aktier(termin) för 100 000kr => st) loop till sekvens 2)
2) vid första säljsignal sälja 100 000kr => st) loop till sekvens 1)
Lite mer avanserad modell skulle ser ut på det sättet:
MODELL – II (buy first)
xk) kolla om det är första transaktion (kanske använda globala variabler)
1) Om xk=0 då köp aktier(termin) för 50 000kr
Om xk=1 => STOPP
2) Sälja (och blanka samtidigt) aktier(termin) för 100 000kr => st) loop till sekvens 3)
3) Köpa (och exit blankning) aktier(termin) 100 000kr => st) loop till sekvens 2)
Om man vill avsluta handeln kan man ändra loop i sekvens 3) och lägga till sekvens 4)
3) Köpa (och exit blankning) aktier(termin) 100 000kr => st) loop till sekvens 4)
4) Sälja innehavet (ca. 50 000kr)
MODELL – II (sell first)
2) Om xk=0 då blanka aktier(termin) för 50 000kr
Om xk=1 => STOPP
2) Köpa (och exit samtidigt) aktier(termin) för 100 000kr => st) loop till sekvens 3)
4) Sälja (och blanka samtidigt) aktier(termin) 100 000kr => st) loop till sekvens 2)
Om man vill avsluta handeln kan man ändra loop i sekvens 3) och lägga till sekvens 4)
5) Sälja (och blanka) aktier(termin) 100 000kr => st) loop till sekvens 4)
6) exit blankning – hela innehavet (ca. 50 000kr)
Jag har provat olika konfigurationer med ordermodeller och sekvenser men tyvärr funkar de inte bra.
Till ex. problem med Modell I
Program skickar signal från första sekvensen (oberoende av vilken signal genererar skriptet) och aldrig gå till sekvens 2). Så om första sekvensen är köp skickar program signal köp klockan 9.00 och sedan händer ingenting.
Finns det något enkelt sätt att läga till order enligt modell I & II ?
Kan ni ger mig något bra tips?
Stort tack på förhand!
MODELL – I
1) köpa aktier(termin) för 100 000kr => st) loop till sekvens 2)
2) vid första säljsignal sälja 100 000kr => st) loop till sekvens 1)
Lite mer avanserad modell skulle ser ut på det sättet:
MODELL – II (buy first)
1) Om xk=0 då köp aktier(termin) för 50 000kr
Om xk=1 => STOPP
2) Sälja (och blanka samtidigt) aktier(termin) för 100 000kr => st) loop till sekvens 3)
3) Köpa (och exit blankning) aktier(termin) 100 000kr => st) loop till sekvens 2)
3) Köpa (och exit blankning) aktier(termin) 100 000kr => st) loop till sekvens 4)
4) Sälja innehavet (ca. 50 000kr)
MODELL – II (sell first)
2) Om xk=0 då blanka aktier(termin) för 50 000kr
Om xk=1 => STOPP
2) Köpa (och exit samtidigt) aktier(termin) för 100 000kr => st) loop till sekvens 3)
4) Sälja (och blanka samtidigt) aktier(termin) 100 000kr => st) loop till sekvens 2)
5) Sälja (och blanka) aktier(termin) 100 000kr => st) loop till sekvens 4)
6) exit blankning – hela innehavet (ca. 50 000kr)
Jag har provat olika konfigurationer med ordermodeller och sekvenser men tyvärr funkar de inte bra.
Till ex. problem med Modell I
Program skickar signal från första sekvensen (oberoende av vilken signal genererar skriptet) och aldrig gå till sekvens 2). Så om första sekvensen är köp skickar program signal köp klockan 9.00 och sedan händer ingenting.
Finns det något enkelt sätt att läga till order enligt modell I & II ?
Kan ni ger mig något bra tips?
Stort tack på förhand!
Comment