Vad betyder ScrPar(18)? Hittade i ett antalscript.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ScrPar
Collapse
X
-
ScrPar() är ett nytt scriptkommando för att läsa in värden från varje pappers input-fält under Indata script:
http://www.autostock.se/NATscriptref/ScrPar.html
ScrPar(18) returnerar helt enkelt värdet man skrivit i fält 18 för varje papper. Det går att döpa egna fält i klartext i ini-filen AutostockTrader.ini.
-
Är detta en väg in i Autostock
Med risk för att veta för lite, så vill jag testa att fråga.
Du hänvisade till en *.ini-fil. Därför borde jag kunna skriva till denna ini-fil från ett externt program och eftersom det är en ini-fil borde den inte vara kompilerad.
En inifil används ju oftast i början när man ska ladda ett program sen används den oftast inte. Autostock.ini är det samma som FBINET.INI i nya versionen?
Jag har ju problem med gamla autostock och den nya varianten kanske gör skillnad?NiclasGBG
Comment
-
AutostockTrader.ini heter den nya ini-filen och motsvarar helt riktigt den gamla fbinet.ini.
Det går utmärkt att skriva till den från externa program. Eller läsa ut info, tex larminfo från Autostock E-larm, som returnerar aktuell larmtext under avdelning SmsSendAs, output EP02.
Problemet är väl att jag inte kommer på vilka värden du skulle kunna läsa av från script som lagras i ini-filen.
Comment
-
Larm från mitt externa program
Jag har som bekant problem med ordermodellen. Jag gör numer allt utanför programmet. Allt jag behöver är bryggningen mellan autostock och nordnet inget annat. D.v.s. jag behöver bara få autostock att förstå att nu vill jag köpa resp. sälja. Eftersom jag kommit till en återvändsgränd med autostock programmet jobbar jag på att få tillgång till ett API från nordnet eller avanza.
Finns det möjlighet att prova den nya versionen?NiclasGBG
Comment
-
Ursprungligen postat av niclas_gbg Visa inläggJag har som bekant problem med ordermodellen. Jag gör numer allt utanför programmet. Allt jag behöver är bryggningen mellan autostock och nordnet inget annat. D.v.s. jag behöver bara få autostock att förstå att nu vill jag köpa resp. sälja. Eftersom jag kommit till en återvändsgränd med autostock programmet jobbar jag på att få tillgång till ett API från nordnet eller avanza.
Finns det möjlighet att prova den nya versionen?
Comment
-
Ursprungligen postat av niclas_gbg Visa inläggJag har som bekant problem med ordermodellen. Jag gör numer allt utanför programmet. Allt jag behöver är bryggningen mellan autostock och nordnet inget annat. D.v.s. jag behöver bara få autostock att förstå att nu vill jag köpa resp. sälja. Eftersom jag kommit till en återvändsgränd med autostock programmet jobbar jag på att få tillgång till ett API från nordnet eller avanza.
Finns det möjlighet att prova den nya versionen?
Comment
Comment