Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ScrPar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • ScrPar

    Vad betyder ScrPar(18)? Hittade i ett antalscript.

  • #2
    ScrPar() är ett nytt scriptkommando för att läsa in värden från varje pappers input-fält under Indata script:

    http://www.autostock.se/NATscriptref/ScrPar.html

    ScrPar(18) returnerar helt enkelt värdet man skrivit i fält 18 för varje papper. Det går att döpa egna fält i klartext i ini-filen AutostockTrader.ini.

    Comment


    • #3
      Är detta en väg in i Autostock

      Med risk för att veta för lite, så vill jag testa att fråga.

      Du hänvisade till en *.ini-fil. Därför borde jag kunna skriva till denna ini-fil från ett externt program och eftersom det är en ini-fil borde den inte vara kompilerad.
      En inifil används ju oftast i början när man ska ladda ett program sen används den oftast inte. Autostock.ini är det samma som FBINET.INI i nya versionen?

      Jag har ju problem med gamla autostock och den nya varianten kanske gör skillnad?
      NiclasGBG

      Comment


      • #4
        AutostockTrader.ini heter den nya ini-filen och motsvarar helt riktigt den gamla fbinet.ini.

        Det går utmärkt att skriva till den från externa program. Eller läsa ut info, tex larminfo från Autostock E-larm, som returnerar aktuell larmtext under avdelning SmsSendAs, output EP02.

        Problemet är väl att jag inte kommer på vilka värden du skulle kunna läsa av från script som lagras i ini-filen.

        Comment


        • #5
          Larm från mitt externa program

          Jag har som bekant problem med ordermodellen. Jag gör numer allt utanför programmet. Allt jag behöver är bryggningen mellan autostock och nordnet inget annat. D.v.s. jag behöver bara få autostock att förstå att nu vill jag köpa resp. sälja. Eftersom jag kommit till en återvändsgränd med autostock programmet jobbar jag på att få tillgång till ett API från nordnet eller avanza.

          Finns det möjlighet att prova den nya versionen?
          NiclasGBG

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av niclas_gbg Visa inlägg
            Jag har som bekant problem med ordermodellen. Jag gör numer allt utanför programmet. Allt jag behöver är bryggningen mellan autostock och nordnet inget annat. D.v.s. jag behöver bara få autostock att förstå att nu vill jag köpa resp. sälja. Eftersom jag kommit till en återvändsgränd med autostock programmet jobbar jag på att få tillgång till ett API från nordnet eller avanza.

            Finns det möjlighet att prova den nya versionen?
            Jag körde på detta sätt för något år sedan och det gick bra. Det finns ett problem med att kolla antalet vid snabb kursdata. Får du bara in signalen så kan du lösa detta problem senare. Använd det instrument du handlar och ändra data vid signal i Exel så att tex v=1=köp och v=2=sälj. Har för mig att jag skapade ett blad med indata dde och ett blad för utdata dde. Bladet för utdata är bara länkade värden från indata förutom tex volym som används för signal.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av niclas_gbg Visa inlägg
              Jag har som bekant problem med ordermodellen. Jag gör numer allt utanför programmet. Allt jag behöver är bryggningen mellan autostock och nordnet inget annat. D.v.s. jag behöver bara få autostock att förstå att nu vill jag köpa resp. sälja. Eftersom jag kommit till en återvändsgränd med autostock programmet jobbar jag på att få tillgång till ett API från nordnet eller avanza.

              Finns det möjlighet att prova den nya versionen?
              Du får självklart köra NAT om du vill, jag mailar över installationsuppgifterna. När det gäller en väg in till programmet så att du kan använda det enbart som en orderläggningsmodul går det att lösa genom vårt signalsystem om du vill. Du kan få exe-filer som du anropar från annan applikation, och därmed skickar en signal som snappas upp av NAT med lämpliga ordermodeller som bara sköter orderläggningen.

              Comment


              • #8
                Maila gärna

                Jag ska kolla imorgon om det kommit något.

                Behöver jag något extra program utom NAT och någon exefil. Har för mig att det var något extra program man behövde till NAT?
                NiclasGBG

                Comment


                • #9
                  Fick du igång NAT?

                  Comment

                  Working...
                  X