Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Globala celler/variabler strular

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Det enda jag har att anmärka skulle väl vara "blocka_diagram" som egentligen är tvärtom, kanske borde heta "ej_diagram" för att markera att det är sant när det inte rör sig om en diagramritning.

    Såg att det smugit sig in ett mellanslag efter likhetstecknet också. Kan ev ställa till problem.

    Skönt att det funkar stabilt i alla fall!

    Du ser nog mer till själva villkoret i sig, medan jag ser mer till det resultat som villkoret ger, och resultatet av villkoret är att SetGvarIf() hindras från att skriva till cellen under ”digaramkörningen”.

    Pedagogiskt är det nog vettigare att ha ett namn som innehåller ”block”, medan namnet ”ej_diagram” kanske mer leder till tanken att man inte ska ha ett diagram anslutet.

    Folk får naturligtvis kalla villkoret för vad de vill, men här är några förslag från mig:
    "Block_skriv_vdk" (blockera skrivning vid diagramkörningen)
    "Block_diag_skrivn", "Skriv_ej_vdk",

    Jag har uppdaterat inlägget med ovanstående, och ett scriptexempel som är mer användbart.

    Comment


    • #77
      Det är ganska många som hittills har läst den här tråden har jag upptäckt.

      Till er som är sugna på att prova med ett skarpt exempel, som fungerar i alla väder, kan testa scriptet som finns i tråden nedan:
      http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2779

      Last edited by LillWicke; 2012-06-21, 14:59.

      Comment

      Working...
      X