Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blanda olika perioder i script?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Blanda olika perioder i script?

Jag undrar om det går att blanda olika villkor i ett script där man vill de ska testas under olika perioder.

Typ:

i60(
    Bla, Bla
    )

i15(
    Bla, Bla
    )

Extra objekt. Kan vara annat instrument eller samma instrument i annan upplösning.

http://www.autostock.se/NATscriptref...mpRef_d_p_ABC_

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Extra objekt. Kan vara annat instrument eller samma instrument i annan upplösning.

http://www.autostock.se/NATscriptref...mpRef_d_p_ABC_
      Nu hänger jag inte riktigt med.

Jag står alltså på ett instrument säg Eric B, och vill testa ett eller flera villkor i 60 min upplösning; säg RSI och något annat.

Samtidigt vill jag testa några andra villkor i 15 min upplösning;
      säg antal stigande 15-min staplar+ något mer.

Därefter vill jag kunna jämföra resultaten i nya villkor.

Comment

Du bör köra scriptet i 15 minuters upplösning och använda 60 minuter som extra objekt, dvs huvudscriptet ska ha den högsta upplösningen(lägsta minuter). Extra objektet kommer dock endast att uppdateras var 60:e minut. Du klickar på extra objekt under scriptrutan och väljer antingen anslutet instrument eller annat valfritt instrument.

Comment

Hmm, nu blev det krångligt...
          Jag skulle vilja att huvudscriptet kördes i den lägre upplösnangen, för där ligger en hel drös med villkor. Villkoret i den högre upplösningen är bara ett eller två, och är tänkt att komplettera de andra i slutet av scriptet.

Comment

Du kan ju alltid testa om det går på ditt sätt. Rikard kanske kan bekräfta detta.

Comment

Nja, det stämmer att den högsta upplösningen (lägsta minutantal) alltid måste finnas i "huvudscriptet". Alla extra objekt kan bara köras i samma upplösning eller lägre (högre minutantal).

Annars går det ju att komplettera ordermodellen med ett eller flera extra kontrollscript som i valfri upplösning.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Nja, det stämmer att den högsta upplösningen (lägsta minutantal) alltid måste finnas i "huvudscriptet". Alla extra objekt kan bara köras i samma upplösning eller lägre (högre minutantal).

Annars går det ju att komplettera ordermodellen med ett eller flera extra kontrollscript som i valfri upplösning.

Kontrollscript var en bra idé, och borde fungera i mitt fall, men problemet är väl då istället, att man blir tvungen att köra skarpt för att testa.
                Alltså det duger inte att bara köra mot ett diagram?

Comment

Du kan tex ansluta kontrollscriptet före signalscriptet. Sedan Spara blockingeringar i en global cell som sedan används i signalscriptet.

Comment

Du kan tex ansluta kontrollscriptet före signalscriptet. Sedan Spara blockingeringar i en global cell som sedan används i signalscriptet.
                    Ja, det är ju så det är tänkt att fungera antar jag, men script med globala celler, kopplade till diagram blir det något strul med.
                    Läs här: http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2729

Comment

Jo, bara om du använder visa i diagram. Kryssar du bort visa i diagram ändras bara cellerna när ny data kommer in och villkor sant. Jag kör så och det fungerar utmärkt.

Comment

Jo, bara om du använder visa i diagram. Kryssar du bort visa i diagram ändras bara cellerna när ny data kommer in och villkor sant. Jag kör så och det fungerar utmärkt.
                        Ok, det var intressant, men hur ser man då var köp- och säljsignalerna kommer? Kan man ha draw i scriptet och välja visa i diagram efter dagens slut?

Comment

Aha, jag trodde du ville ha larm i fönstret. Om signalscriptet sedan bara läser cellen med GetGvar så borde signalscriptet kunna visas i diagrammet utan konstiga värden. Alternativ så kan du lägga ett script efter som bara visar signal och annan information. Låter mer komplicerat än det är.

Comment

Working...
                          X