If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Du bör köra scriptet i 15 minuters upplösning och använda 60 minuter som extra objekt, dvs huvudscriptet ska ha den högsta upplösningen(lägsta minuter). Extra objektet kommer dock endast att uppdateras var 60:e minut. Du klickar på extra objekt under scriptrutan och väljer antingen anslutet instrument eller annat valfritt instrument.
Hmm, nu blev det krångligt...
Jag skulle vilja att huvudscriptet kördes i den lägre upplösnangen, för där ligger en hel drös med villkor. Villkoret i den högre upplösningen är bara ett eller två, och är tänkt att komplettera de andra i slutet av scriptet.
Nja, det stämmer att den högsta upplösningen (lägsta minutantal) alltid måste finnas i "huvudscriptet". Alla extra objekt kan bara köras i samma upplösning eller lägre (högre minutantal).
Annars går det ju att komplettera ordermodellen med ett eller flera extra kontrollscript som i valfri upplösning.
Nja, det stämmer att den högsta upplösningen (lägsta minutantal) alltid måste finnas i "huvudscriptet". Alla extra objekt kan bara köras i samma upplösning eller lägre (högre minutantal).
Annars går det ju att komplettera ordermodellen med ett eller flera extra kontrollscript som i valfri upplösning.
Kontrollscript var en bra idé, och borde fungera i mitt fall, men problemet är väl då istället, att man blir tvungen att köra skarpt för att testa.
Alltså det duger inte att bara köra mot ett diagram?
Jo, bara om du använder visa i diagram. Kryssar du bort visa i diagram ändras bara cellerna när ny data kommer in och villkor sant. Jag kör så och det fungerar utmärkt.
Jo, bara om du använder visa i diagram. Kryssar du bort visa i diagram ändras bara cellerna när ny data kommer in och villkor sant. Jag kör så och det fungerar utmärkt.
Ok, det var intressant, men hur ser man då var köp- och säljsignalerna kommer? Kan man ha draw i scriptet och välja visa i diagram efter dagens slut?
Aha, jag trodde du ville ha larm i fönstret. Om signalscriptet sedan bara läser cellen med GetGvar så borde signalscriptet kunna visas i diagrammet utan konstiga värden. Alternativ så kan du lägga ett script efter som bara visar signal och annan information. Låter mer komplicerat än det är.
Comment