Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Order på ofullständiga perioder?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Order på ofullständiga perioder?

    Jag laborerar med script som ska ge signal ”gå lång” resp. ”gå kort” baserat på NATs standard Mountain Valley, 15 min samt 4 stigande/fallande perioder. När jag nu torrkör scriptet (har satt antal i ordermodellen=0) så är det något som spökar. Jag får t.ex. en signal ”12.20 Order ”sl) ….. kurs 986.50$”, men då jag tittar i diagrammet (ritar även motsvarande script i terminsdiagrammet) så finns det ingen motsvarande signal ritad. Om jag punktbevakar NAT så ser jag att Mountain Valley-signaler ritas och sedan tas bort och sedan dyker upp igen för en period beroende på hur kursen i den aktuella perioden/stapeln utvecklas. Det verkar som om ordermodellen skickar signaler på ofullständigt ritade staplar/ej slutförda 15-minutersperioder. Är det så?

    Om ja, hur löser jag detta så att scriptet inväntar att hela perioden har slutförts och sedan ser om signal givits eller ej?

  • #2
    ändra raden: köp4=And(köp3,Le(Portfolio(v),0))

    köp4=and(aref(köp3),Le(portfolio(v),0))

    Comment


    • #3
      Aha, det finns en lösning för allt! Jag tolkar detta som om NAT agerar på signaler som skapas på ofullständiga staplar - om inte annat uppges.

      Men borde det inte stå så såhär: "köp4=and(aref(köp3,1),Le(portfolio(v),0))"

      Kommer din föreslagna ändring göra så att order skickas sekund 1 i den nya perioden (efter det att signal givits i den föregående perioden)?
      Last edited by Christer; 2012-05-30, 13:16.

      Comment


      • #4
        Aref(xxx) blir samma som aref(xxx,1). Ja, direkt när den nya perioden börjar. NAT agerar så fort ett villkor blir sant. Även mitt i en period om inget annat specifierats.

        Comment


        • #5
          Jag försöker använda AREF för att se omslag i parabolic i föregående (slutförd) period, se nedan. Varför fungerar inte detta?

          parabolic:=SAR(0.0032,0.10)
          över:=GT(C,parabolic)
          under:=LT(C,parabolic)

          i5(
          DRAW(parabolic,1,bqb)

          över_i_förra=AREF(över,1)
          DRAW(över_i_förra,2,baaf)
          )

          Comment


          • #6
            det kan bero på att vilkoret "över" är ett delnamn av vilkoret "över_i_förra",
            eller tvärtom...

            prova att byta namn på någon av dom

            parabolic1:=SAR(0.0032,0.10)
            över1:=GT(C,parabolic1)
            under1:=LT(C,parabolic1)

            i5(
            DRAW(parabolic1,1,bqb)

            över_i_förra=AREF(över1,1)
            DRAW(över_i_förra,2,baaf)
            )

            Obs! har inte testat detta, sitter på en dator utan NAT, men tycker att det borde funka.

            Lycka till
            /nyrn2k

            Comment

            Working...
            X