Jag laborerar med script som ska ge signal ”gå lång” resp. ”gå kort” baserat på NATs standard Mountain Valley, 15 min samt 4 stigande/fallande perioder. När jag nu torrkör scriptet (har satt antal i ordermodellen=0) så är det något som spökar. Jag får t.ex. en signal ”12.20 Order ”sl) ….. kurs 986.50$”, men då jag tittar i diagrammet (ritar även motsvarande script i terminsdiagrammet) så finns det ingen motsvarande signal ritad. Om jag punktbevakar NAT så ser jag att Mountain Valley-signaler ritas och sedan tas bort och sedan dyker upp igen för en period beroende på hur kursen i den aktuella perioden/stapeln utvecklas. Det verkar som om ordermodellen skickar signaler på ofullständigt ritade staplar/ej slutförda 15-minutersperioder. Är det så?
Om ja, hur löser jag detta så att scriptet inväntar att hela perioden har slutförts och sedan ser om signal givits eller ej?
Om ja, hur löser jag detta så att scriptet inväntar att hela perioden har slutförts och sedan ser om signal givits eller ej?
Comment