Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om variabler RetVal & GetVal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dumpar denna tråd @rickard

    Comment


    • #17
      Cellerna för GetVar() RetVal() ligger i minnet, men de värden du skrivit ned till Lokala Ordertransaktioner sparas i TRANS.DBF.

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Cellerna för GetVar() RetVal() ligger i minnet, men de värden du skrivit ned till Lokala Ordertransaktioner sparas i TRANS.DBF.

        Har du nåt förslag på hur jag skall kunna matcha orderid med den köporder som defacto triggade köpet?

        Det jag skrivit ned och vill använda ligger bara på själva köpet-när-det-går-igenom och inte på samma rad som orderid.

        ex 2.00000 ligger på en annan rad än vad order-id gör. hade de legat på samma rader hade man kunnat gå direkt och bara plockat de rader som har order-id i en select.


        Edit, tanken är alltså att lyfta över datan till en extern dashboard i php med ex dbase_open(), vill dock inte populera med mer data än nödvändigt då jag bara är ute efter bråkdel av det som ligger i Trans.dbf, mao bara de ordrar som gått skarpt till avslut, samt logga vilken strategi (lagrat nummer) som gjort dessa köp (
        Attached Files
        Last edited by PerG; 2013-10-09, 15:04. Anledning: Tillägg av syfte

        Comment


        • #19
          @Rikard, har du nåt klokt förslag här?

          Comment


          • #20
            Programmet söker själv bakåt tills det hittar den ursprungliga ordern som lades, så att LastTrade(b,x) hittar rätt värde. Detta eftersom det ofta blir delavslut etc, och då skulle man annars missat värdet som sparats. En variant annars kan ju vara att låta ordermodellen skriva en signalkod till en cell i ini-filen som du kan läsa av?

            Tex skulle du kunna skriva ned CRCID() i ini-filen för att veta vilket papper det gäller, och kanske en "strategikod" i en cell jämte för att veta vilka algoritm som handlat osv.

            Comment


            • #21
              Så metodiken är att du tittar bakåt från ett delavslut för att hitta senaste lagda ordern i det instrumentet?

              Klumpar du ihop alla delavslut i ett instrument inom en viss tid (ex 10min) för att få ihop vilka som hör till föregående lagda order, eller tittar du helt enkelt bara på alla delavslut bakåt tills det ligger en lagd order, och bryter av där för att identifiera gränsen mellan ordrar.

              Comment


              • #22
                Det senare alternativet, det är ju där ett sparat värde från RetVal() kan ligga. Delavslut är ointressanta ur den synpunkten, så dessa ignoreras.

                Comment


                • #23
                  Ja, fast om jag vill logga verkliga trades historik så måste jag ju logga allt som gått till avslut (delavslut) och klumpa ihop dem och sen matcha med lagd order, räcker inte bara med en lagd order då jag inte vet om den defacto gått till att bli innehav, och hur stor del av ordern som blivit fylld. (många av mina ordrar just innan callen fylls inte alltid)

                  Mao logga både lagda ordrar och det som gått till avslut.

                  Comment


                  • #24
                    Jag är inte helt klar på vad det är du vill göra, men i princip kan man ju låta triggerscriptet som skickar order skriva ned tex tidpunkt och målantal i ordern, även om den läggs som en limitorder i marknaden - kanske med flera dagars giltighetstid.

                    Då vet man via LastTrade(b,x) vad målantalet ska vara, och det är enkelt att jämföra med faktiskt värde via Portfolio(v). Har man dessutom skrivit ned en unik signalkod från den modell som köpte vet man också vilken exitstrategi man ska välja.




                    PS. Man kan tom skriva ned antal från portfolio(v) redan när man skickar ordern så har man koll på innehav både innan och efter order, och kan följa exakt hur delavsluten trillar in.

                    Comment

                    Working...
                    X