Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börsdagar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Börsdagar ?

Jag vill bygga ett script som alltid säljer innan stängning efter 5 börsdagar, detta för att testa edgen i enbart en setup. Datum för senaste köp kan man hämta via lasttrade(b,d). Men, hur kan man sedan lägga till 5 börsdagar (dvs inkl. hänsyn till helgdagar)? Finns det någon kalenderfunktionalitet i NAT, eller hur annars?

Här är en tidigare tråd i ämnet:

http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=3001

Min erfarenhet är att det ofta går att hantera stängda dagar. Det blir svårare vid tex halvdagar och korta helger mitt i veckan. Jag skulle istället använda tid i marknaden med eller utan att ta exit just vid stängning. Du är välkommen att klura ut något alternativt sätt.

Länken ovan kanske leder in på andra frågor. Prova även denna:
    http://www.autostock.se/vbulletin/sh...oschett&page=4
    Last edited by Henric; 2013-07-03, 11:59. Anledning: xxxxxx

Comment

Här är en enkel lösning som fungerar fint:

köpdag:=lasttrade(b,frac(d))

värdeFrånA:=cmpref(d,5,A)
      Dag5:=LE(köpdag,VärdefrånA)

{@A(0,)}

Comment

följdfråga:

Kanske dum fråga.... Men om man använder funktionen i NAT för att kolla tid innan stängning tex: Gt(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),call)
        så bör väl detta även ta hänsyn till halvdagar, för det är väl inte fixerat till konstant klockslag per marknad, eller?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
          Här är en enkel lösning som fungerar fint:

köpdag:=lasttrade(b,frac(d))

värdeFrånA:=cmpref(d,5,A)
          Dag5:=LE(köpdag,VärdefrånA)

{@A(0,)}
          Vi testade denna förut och den fungerar inte. Vi körde istället köpdag:=lasttrade(b,d). Den fungerar inte vid halvdagar och (kanske inte vid helg inne i vecka??). Om exakt tid är viktig skulle jag köra tid i marknaden. Annars borde ovan med ändrad köpdag fungera väl. De allra flesta position ligger ca 42,5 timmar i markanden.

Comment

Working...
          X