Hej,
Sandardmodeller är väldigt bekvämt, då NAT saknar export/import av modeller. därför skulle det vara nice om dessa blev lite mera anpassningsbara, så slipper man kopiera och arbeta med kopior som kan försvinna när man installerar om osv..
vilket är det bästa sättet göra standardmodeller bättre för egenanpassning?
Jag svarar med att säga att de ska vara parameterstyrda och inte hårdkodade.
Behov:
Jag antar det är att läsa från ini-fil. Helst att varje skript kan ha en egen för att slippa trasel och hålla redo vad som används.
Exempel på vad man önskar parameter-styrt Standardmodellen 5 dagar exit eller vinst.
Sandardmodeller är väldigt bekvämt, då NAT saknar export/import av modeller. därför skulle det vara nice om dessa blev lite mera anpassningsbara, så slipper man kopiera och arbeta med kopior som kan försvinna när man installerar om osv..
vilket är det bästa sättet göra standardmodeller bättre för egenanpassning?
Jag svarar med att säga att de ska vara parameterstyrda och inte hårdkodade.
Behov:
- Möjliggöra konfigurera globalt, utan hårdkodning (som skrivs över vid uppdaterande av standardmodeller)
- Undvika användandet av indata fält på instrument, då en global ändring innebär många arbetsmoment vid många instrument, t.ex. OMXS30.
Jag antar det är att läsa från ini-fil. Helst att varje skript kan ha en egen för att slippa trasel och hålla redo vad som används.
Exempel på vad man önskar parameter-styrt Standardmodellen 5 dagar exit eller vinst.
- X dagar tidigast exit om vinst.
- Vinst limit i %, där default är 0%, men anpassningsbar till t.ex. 0,5%
- Forcerad exit Y dagar, där default är t.ex. 5.
Comment