Hej!
En Hedegstrategi som jag håller på att utforma går ut på att arbeta med olika intradagsprefix varför jag nu undersöker hur jag kan använda mig av sekvenser.
Jag tänker mig två ordermodeller som innehåller flera sekvenser vardera.
På KÖP-sidan har jag
Sekvens 1 köp
i60( och som ger en trigger så att nästa sekvens kan starta.
Då triggern blir SANN ska Close sparas i en GC300
Sekvens 2 köp
i1. Ger köp-trigger ifall Close i denna upplösning är större än GC300 + n1(punkter). Köporder triggas ifall innehav är le(portfolio(v),0)
Sekvens 3 sälj
i1. Ger sälj-trigger ifall Close är lika med GC300. Säljorder triggas ifall innehav är ge(portfolio(v),1)
PÅ SÄLJ-sidan har jag
Sekvens 1
i60. Ger sälj-trigger och lägger säljorder ifall innehav är ge(portfolio(v),1).
Om denna sekvens blir sann innan Sekvens 3 på Ordermodellens köpsida blir sann ska Sekvens 3 avslutas och loopa till sekvens 1.
Här har jag kört fast och undrar om någon har någon idé om hur detta skulle kunna lösas.
Är inte säker på att jag uttrycker mig begripligt varför jag bifogar en bild som stöd för mina funderingar.
Mvh
Benjamin
En Hedegstrategi som jag håller på att utforma går ut på att arbeta med olika intradagsprefix varför jag nu undersöker hur jag kan använda mig av sekvenser.
Jag tänker mig två ordermodeller som innehåller flera sekvenser vardera.
På KÖP-sidan har jag
Sekvens 1 köp
i60( och som ger en trigger så att nästa sekvens kan starta.
Då triggern blir SANN ska Close sparas i en GC300
Sekvens 2 köp
i1. Ger köp-trigger ifall Close i denna upplösning är större än GC300 + n1(punkter). Köporder triggas ifall innehav är le(portfolio(v),0)
Sekvens 3 sälj
i1. Ger sälj-trigger ifall Close är lika med GC300. Säljorder triggas ifall innehav är ge(portfolio(v),1)
PÅ SÄLJ-sidan har jag
Sekvens 1
i60. Ger sälj-trigger och lägger säljorder ifall innehav är ge(portfolio(v),1).
Om denna sekvens blir sann innan Sekvens 3 på Ordermodellens köpsida blir sann ska Sekvens 3 avslutas och loopa till sekvens 1.
Här har jag kört fast och undrar om någon har någon idé om hur detta skulle kunna lösas.
Är inte säker på att jag uttrycker mig begripligt varför jag bifogar en bild som stöd för mina funderingar.
Mvh
Benjamin
Comment