If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Principen för översättning är ungefär vad jag indikerade ovan.
Istället för diverse matematiska operatorer som symboler på gängse skrivsätt så grupperar man ihop dem i funktioner.
En fördel med detta är att man aldrig gör några misstag med preceedence dvs vilka uttryck som räknas ut först såsom att multiplikation utförs före addition etc. Inga missade parenteser, för allt skall vara inom parentes med funktionsnamn framför.
Annan fördel är att det blir snabbt att kompilera för programmet när det skall exekveras.
Jag har tittat på bilden och skulle nog behöva en förklaring från Ali av vad som blir tydligare än en vanlig MACD. Hur ska man tolka kurvorna? Vad är köpsignal och vad är säljsignal?
Vad jag förstår så jämför du MACD med sitt eget glidande medelvärde. Är det de nedre kurvorna som visar detta?
Tacksam för läsanvisning och bild med lite pilar i.
Om jag har förstått det rätt är Histogrammet lite mer avancerat än MACD.
Det är en variant på en Ocillator och pekar ut vändningen lite tidigare än signalkurvan, lite av ett trendverktyg.
Jag har Boken om trading. Vilken sida står det där på?
(Sen undrar jag fortfarande var på dina 7-8 kurvor jag ska titta efter köp- och säljsignaler. Man tror ju lätt när man publicerar en bild att andra ska begripa vad man menar, men jag gör inte det utan lite pilar eller liknande).
Det är ju inga köp o. sälj men en god ledtråd att något skall hända, det finns ju inga säkra signaler som du vet så det gäller ju att väga ihop så mycket som möjligt.
OK, så det är alltså ett histogram över MACD istället för den vanliga kurvan som du är ute efter. Jag antar att du kollat in bilden längst ner på sid 68.
Jag har lagt in sälj och köp-script under fliken seminarier i forumet. Sälj fungerar bra, flaggorna kommer ut, men köp fungerar inte. Någon som vet varför köp-scriptet:
ej fungerar på intraday?, utan bara på dagskurser, se mina
inställningar i bifogad fil. Det kvittar hur mycket man kämpar med
att klicka i intraday, nästa gång jag kommer in under script så
visas bara dagskurser ändå.
Comment