Hej,
Nu har jag lyckats hitta något jag inte förstår igen. Tyvärr har jag ingen screenshot på det men problemet är kort beskrivet att spreaden på Nordeas BULL/BEAR papper är högre i min ordermodell än vad man kan tro när man tittar manuellt på Nordnets och avanzas sidor.
Som spread-koll använder jag standard xk) Spread Alert skriptet.
Jag förstår att det borde bli ett väldigt kort glapp när market makern ändrar sitt pris och att det till och från borde gå att fråga efter b&s under ett sådant tillfälle men det borde inte hända så ofta?
Idag torsdag den 8 mars stoppade xk-skriptet dessa köp/sälj under flertalet 5s perioder:
Köp BULL LUPE X3 N 09:39
Köp BULL VOLVO X3 N 12:12
sälj BULL LUPE X3 N från 17:14 till 17:18
Eftersom spreaden är väl tilltagen på 3% så känns det som att AT inte har fått kurserna från market makern/nordnet?
Nu har jag lyckats hitta något jag inte förstår igen. Tyvärr har jag ingen screenshot på det men problemet är kort beskrivet att spreaden på Nordeas BULL/BEAR papper är högre i min ordermodell än vad man kan tro när man tittar manuellt på Nordnets och avanzas sidor.
Som spread-koll använder jag standard xk) Spread Alert skriptet.
Kod:
maxspread:=3 i1( diff=div(s,b) ok1=lt(diff,add(1,div(maxspread,100))) priser_finns=and(gt(b,0),gt(s,0)) and(ok1,priser_finns) )
Idag torsdag den 8 mars stoppade xk-skriptet dessa köp/sälj under flertalet 5s perioder:
Köp BULL LUPE X3 N 09:39
Köp BULL VOLVO X3 N 12:12
sälj BULL LUPE X3 N från 17:14 till 17:18
Eftersom spreaden är väl tilltagen på 3% så känns det som att AT inte har fått kurserna från market makern/nordnet?
Comment