If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Dvs, både notok1 och notok2 behöver vara uppfyllda för att notok2 ska bli sant. Korsning ska ske och ema1 ska vara större än ema2, alltihop i samma period.
Har testat så precis som du skriver men blir dåliga resultat. I Köpskriftet har jag or-villkor så det blir många 1000 affärer så måste nu använda mig av ett if-villkor. Vad skriver man lämpligast i 3:e parametern?
I köpskrift finns alltså både MacD 26,12 som kan korsat 9 och ema 5 som kan ha korsat ema 14, men har angivit att antingen det ena eller andra kan ha skett för köp, alltså så måste jag ange i säljskriptet att det bara ska sälja om det övergår från att vara okej till inte okej, och inte bara sälja så fort det inte är ok.
Lite invecklat
Okej. Försöker förstå, men lite knepigt.
Eftersom jag vill sälja när en linje korsar en annan så måste jag använda både CROSS och LT eftersom det ska veta åt vilket håll det korsar, men det skulle ju kunna vara så att denna linjen redan befinner sig under den andra och då ska det alltså inte sälja. I detta sammanhang borde väl då IF användas?
Comment