Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Egna prisscript för ETPer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
    Moddar dom hur?

    Jag brukar köra en viss summa pengar för varje köp som då beräknar antal utifrån det, så det är ju standardscript även om jag gjort egna med andra summor för att komplettera så att det passar mina olika strategier bättre. Jag ändrar ordermodellen (eller värde i cell i indata script för vissa) när jag vill justera.
    Ok, så i säljmodellen så har du "Allt innehav av aktuell aktie" som antalscript?

    Edit: Jag fick inte den att fungera när jag simulerade direkt mot ETPer. Jag skrev eget antalscript istället.

    Comment


    • #17
      Allt innehav är det enklaste antalscriptet och måste fungera. Annars fungerar ju inte portfolio(v).

      Comment


      • #18
        Nä det fungerade inte alls för mig i analysbänken med simulering mot minis.

        Comment


        • #19
          hela innehavet = abs(portfolio(v))
          Varför skulle inte det fungera på Minif? Måste ha varit något annat.

          Comment


          • #20
            Fanns det data för de minis du körde? Prova att lägga det som intradagsscript:

            i1(
            abs(portfolio(v))
            )

            Comment


            • #21
              Givetvis. Samma med prisscript.

              Comment


              • #22
                Jag testade många varianter, även intradagsprefix, det som gjorde att det fungerade var att jag la in en ifsats i slutet. Annars fick jag zero volume när modellen kördes mot testkonto. Kan posta mitt antalscript sen när jag är vid datorn.

                Comment


                • #23
                  i1(
                  if(le(portfolio(v),0),0,portfolio(v))
                  )

                  Så ser mitt antalscript ut för att sälja hela innehavet, har lite kod för globala variabler ovanför också men det spelar ingen roll i det här sammanhanget. Abs(portfoilio(v)) både utan och med intradagsprefix gav zero volume hela tiden. Jag kanske har gjort något annat galet, hur som så fungerar mina nuvarande script.

                  Edit: Yes Rikard det fanns data för minin och jag har fungerande script nu så det är lugnt för min del. Men Swedtraders, du kanske kan prova samma kod som jag kör som antalscript.

                  Edit2: det kanske inte var det som är problemet. Problemet kanske ligger i prisscripten. Den här koden använder jag som prisscript:
                  i1(
                  demo=lt(cash(i),100)
                  roundprice(if(demo,b,mult(b,0.998)))
                  )
                  Last edited by walle; 2017-08-24, 18:47.

                  Comment


                  • #24
                    ja, för portfolio(v) påverkas inte av instrument eller priser.

                    Edit: dvs typ av instrument.

                    Comment


                    • #25
                      Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      ja, för portfolio(v) påverkas inte av instrument eller priser.

                      Edit: dvs typ av instrument.
                      Yes det är jag med på :-) Men abs(portfolio(v)) funkade inte för mig när jag körde mot minis. "Allt innehav av aktuell aktie" alltså.

                      Comment


                      • #26
                        Missade trades idag då ETP-link-prisscriptet returnerade priset 0 ett par ggr. Tidigare har det funkat alldeles utmärkt så vad kan ha gått fel den här gången?
                        Last edited by swedtraders; 2017-09-04, 09:51.

                        Comment


                        • #27
                          Står det 0 i pris i Starta >Loggade lokala ordertransaktioner?

                          Comment


                          • #28
                            Har visst missat att uppdatera här... Nu har det gått en tid och jag minns faktiskt inte i detalj hur det var. Missade ett par affärer men det löste sig när jag startade om VPSen, då kunde den handla igen som vanligt.

                            (Noterar att ETP-link-prisscriptet ofta försöker handla till grovt felaktigt pris när det redan ligger en order i marknaden. Hittills har jag inte fått något felaktigt avslut (inte vad jag märkt iaf!) men det kan ta ett antal försök innan den träffar rätt och affären går igenom.)

                            Comment


                            • #29
                              Kommer en uppdatering på ETP Link om någon dag.

                              Comment


                              • #30
                                En sak som vore bra i linken är hänsyn till paritet vid spreadberäkning.

                                Comment

                                Working...
                                X