I min säljmodel vil jag hente kurser från 10-20 aktier i samme modell. Nu kan man bare ha 3 ekstraobjekt. Finns det er sett at henta mer enn 3 kurser inn i real-time? Kan jag f.eks laga et skript som koblas til vaje aktie og skrive kursen til en global variabel real time eller varje minut?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hente kurs från många aktier til modell
Collapse
X
-
Hvis jag vil analysere det live i bänken kan jag kobla en dummymodell til köpssidan som häntar live-kurser som jag kan bruka i min säljmodell?
Er dette en ok-dummymodell som henter live-kurser?
i0(
Aktie1=eqv(crcid(),1947005085)
kurs=and(C,Aktie1)
SetGvarIf(kurs,201,1)
)
-
Räcker med en modell som kopplas till aktuella aktier.
Aktie1=eqv(crcid(),1947005085)
Aktie2=eqv(crcid(),xxxxxxxxxx)
kurs1=mult(c,Aktie1)
kurs2=mult(c,Aktie2)
SetGvarIf(kurs1,201,Aktie1)
SetGvarIf(kurs2,202,Aktie2)
and(0,0)
Edit: Du kanske kan använda scripten som Bertil länkar till nedan. Annars går det förenkla i ett script där andra script kan hämta en cell-serie. Tex:
Aktie1=if(eqv(crcid(),1947005085),201,0)
Aktie2=if(eqv(crcid(),xxxxxxxxxx),202,Aktie1)
Aktie3=if(eqv(crcid(),xxxxxxxxxy),203,Aktie2)
SetGvarIf(c,Aktie3,gt(Aktie3,0))
and(0,0)
Edit igen när jag ändå håller på: I fall du tex bara triggar på index/terminen och gör på detta sättet kommer aktierna även att felaktigt trigga. Då får man använda crcid() så att bara rätt instrument kan trigga. Annars liknande Bertil med flera dummy-modeller med 3 instrument i varje:
SetGvarIf(cmpref(c,0,a),201,1)
SetGvarIf(cmpref(c,0,b),202,1)
SetGvarIf(cmpref(c,0,c),203,1)
and(0,0)Last edited by Henric; 2018-01-13, 13:25.
Comment
-
I den här tråden visade jag hur man analyserar alla i OMXS30 ingående aktier med avseende på volym och kurs i 10 dummyordermodeller för att sedan lägga ihop i en global variabel som används i ordermodellen som handlar.
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...?t=3297&page=2
mvh
Bertil
OBS jag har inte kollat om de globala variabler som jag använder även används av ETP link eller andra standard script då jag inte använder ETP-link.
Comment
Comment