If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag tolkar den tråden som att det bara är till ini-filen det går att skriva ut global data?
Det jag var ute efter vara snarare att kunna skriva värden per instrument till en separat fil i txt eller csv format, t ex RSI(2)-värdena för en räcka aktier, men det går alltså inte?
Autostock har ju lagt ner mycket arbete på att hantera instrumentdata och har ju långa historiska dataserier på sina servrar. Det ligger ju inte direkt i deras intresse att all data lätt skall kunna exporteras vidare till andra plattformar.
Man kan ju vända på frågeställningen. Vad är det du vill göra som inte kan göras i Autotrader?
NAT utvecklas ju hela tiden och Autostock är ju inte främmande för att införa ytterligare funktioner i framtiden.
Nu är väl kanske inte Excel en annan plattform direkt och det går ju redan idag att kopiera ut material via klippbordet och klistra in i Excel, t ex från loggade ordertransaktioner och även ifrån bänken, något som jag använder redan idag.
Jag kör mest aktiemodeller och har tämligen avancerade uppföljningar för de olika strategierna i Excel. Jag hade bara en liten tanke på att ev. utöka de uppföljningarna med vissa indikatorvärden också.
Du kan ju alltid lägga indikatorvärden som extra script i analysbänken så dyker de upp som kolumner i resultatlistan efter analys. Enkelt att kopiera ut till Excel.
Comment