Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spara ner ett värde till textfil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Spara ner ett värde till textfil

    Jag skulle vilja exportera ut olika värden som jag sedan kan fortsätta jobba med i Excel.

    Någon som kan hjälpa mig förstå hur man gör det?

  • #2
    Se denna tråd
    http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=4858

    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Tack Bertil, det var snabba ryck

      Jag tolkar den tråden som att det bara är till ini-filen det går att skriva ut global data?

      Det jag var ute efter vara snarare att kunna skriva värden per instrument till en separat fil i txt eller csv format, t ex RSI(2)-värdena för en räcka aktier, men det går alltså inte?

      Comment


      • #4
        Autostock har ju lagt ner mycket arbete på att hantera instrumentdata och har ju långa historiska dataserier på sina servrar. Det ligger ju inte direkt i deras intresse att all data lätt skall kunna exporteras vidare till andra plattformar.

        Man kan ju vända på frågeställningen. Vad är det du vill göra som inte kan göras i Autotrader?
        NAT utvecklas ju hela tiden och Autostock är ju inte främmande för att införa ytterligare funktioner i framtiden.

        mvh
        Bertil

        Comment


        • #5
          Nu är väl kanske inte Excel en annan plattform direkt och det går ju redan idag att kopiera ut material via klippbordet och klistra in i Excel, t ex från loggade ordertransaktioner och även ifrån bänken, något som jag använder redan idag.

          Jag kör mest aktiemodeller och har tämligen avancerade uppföljningar för de olika strategierna i Excel. Jag hade bara en liten tanke på att ev. utöka de uppföljningarna med vissa indikatorvärden också.

          Comment


          • #6
            Du kan ju alltid lägga indikatorvärden som extra script i analysbänken så dyker de upp som kolumner i resultatlistan efter analys. Enkelt att kopiera ut till Excel.

            Comment


            • #7
              Såklart, tänkte inte på det...

              Comment

              Working...
              X