Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Valutakurser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Valutakurser

    Jag testar ett script och använder valutakursen som ett extraobjekt. När jag använder valutakursen slutar scriptet att fungera(åtminstone inga signaler), även om extraobjektet inte används. Tar jag bort extraobjektet så fungerar det.

  • #2
    I bänken eller live?

    Comment


    • #3
      I Bänken......

      Comment


      • #4
        Funkar det live?

        Comment


        • #5
          Vet ej. Får prova imorgon.
          Jag har tidigare simulerat valutakurser som extraobjekt.

          Comment


          • #6
            Det fungerar om jag använder en svensk aktie som extraobjekt. Dax fungerar inte.
            Avslutar jag scriptet som alltid är sant tillsammans med le(portfolio(v),0) fungerar det. Lite förvirrande. Använder ett dynamiskt cellnummer om det kan påverka.

            Comment


            • #7
              Vet inte om det kan ha att göra med ordningen på ev extra objekt, men du kanske bara använder 1 enda?

              Comment


              • #8
                Bara ett.
                Lurigt att det fungerar med ett enkel villkor i slutet. Scriptet är lite klurigt byggt så det går inte testa genom korta av efterhand tills det fungerar med extraobjekt. Får fortsätta imorgon.

                Comment


                • #9
                  Det blir lite upprepningar. Jag kan bara konstatera att scriptet inte fungerar om vissa extraobjekt används. Även om de bara är anslutna och inte används i själva scriptet. Dax och valutor som extraobjekt fungerar inte. Svenska aktier fungerar.

                  Antingen borde det fungera eller inte. Inte någonting mitt i mellan Det skulle kunna vara dataproblem pga av kalender eller något. Utan att felmeddelande.????

                  Comment


                  • #10
                    Det verkar som att något med tid eller kalendern blir fel i simulatorn med extraobjekt för utländska instrument.

                    Jag kör endast på omxs30. DAX som extraobjekt borde följa svenska handelstider. Samma problem uppstår med valutor som extraobjekt. Tar jag bort extrobjektet eller använder ett svenskt instrument fungerar det.

                    Vänder jag på villkoret i stängning till öppet fungerar det.
                    ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)

                    stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)
                    and(stängning,le(portfolio(v),0))

                    {@A(0,B-IDX-DAXI)}

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      Det verkar som att något med tid eller kalendern blir fel i simulatorn med extraobjekt för utländska instrument.

                      Jag kör endast på omxs30. DAX som extraobjekt borde följa svenska handelstider. Samma problem uppstår med valutor som extraobjekt. Tar jag bort extrobjektet eller använder ett svenskt instrument fungerar det.

                      Vänder jag på villkoret i stängning till öppet fungerar det.
                      ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)

                      stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)
                      and(stängning,le(portfolio(v),0))

                      {@A(0,B-IDX-DAXI)}
                      Jag har också samma problem med extraobjekt och handelstider som du beskriver ovan Henric.

                      Comment


                      • #12
                        Hm, lite märkligt eftersom det funkar i Alpha. Skulle kunna vara nåt med flera extra objekt. Vad händer om du lägger OMX som extra objekt A och DAX som extra objekt B?

                        Comment


                        • #13
                          Bara ett extraobjekt används.

                          Test med två extraobjekt:
                          Extraobjekt A=anslutet isntrument och extraobjekt B = DAX ger inga signaler.
                          Extraobjekt A=omxs30 och extraobjekt B=DAX ger felmeddelande

                          Prova själv koden ovan och kolla.

                          Comment


                          • #14
                            Måste du ha valutakursen som en dataserie?
                            Annars borde det väl fungera att använda en dummyordermodell som lägger in valutakursen i en global variabel.

                            mvh
                            Bertil

                            Comment


                            • #15
                              Används i dataserier. Viktigare är nog varför jag inte får scriptet att fungera med vissa extraobjekt.

                              Comment

                              Working...
                              X