Jag testar ett script och använder valutakursen som ett extraobjekt. När jag använder valutakursen slutar scriptet att fungera(åtminstone inga signaler), även om extraobjektet inte används. Tar jag bort extraobjektet så fungerar det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Valutakurser
Collapse
X
-
Det blir lite upprepningar. Jag kan bara konstatera att scriptet inte fungerar om vissa extraobjekt används. Även om de bara är anslutna och inte används i själva scriptet. Dax och valutor som extraobjekt fungerar inte. Svenska aktier fungerar.
Antingen borde det fungera eller inte. Inte någonting mitt i mellan Det skulle kunna vara dataproblem pga av kalender eller något. Utan att felmeddelande.????
Comment
-
Det verkar som att något med tid eller kalendern blir fel i simulatorn med extraobjekt för utländska instrument.
Jag kör endast på omxs30. DAX som extraobjekt borde följa svenska handelstider. Samma problem uppstår med valutor som extraobjekt. Tar jag bort extrobjektet eller använder ett svenskt instrument fungerar det.
Vänder jag på villkoret i stängning till öppet fungerar det.
ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)
stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)
and(stängning,le(portfolio(v),0))
{@A(0,B-IDX-DAXI)}
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet verkar som att något med tid eller kalendern blir fel i simulatorn med extraobjekt för utländska instrument.
Jag kör endast på omxs30. DAX som extraobjekt borde följa svenska handelstider. Samma problem uppstår med valutor som extraobjekt. Tar jag bort extrobjektet eller använder ett svenskt instrument fungerar det.
Vänder jag på villkoret i stängning till öppet fungerar det.
ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)
stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),10)
and(stängning,le(portfolio(v),0))
{@A(0,B-IDX-DAXI)}
Comment
Comment