If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Script för genomsnitt slutkurs inom ett dags intervall
Script för genomsnitt slutkurs inom ett dags intervall
Nån som har ett bra script att kunna få fram genomsnittet på slutkurser senaste 10 dagarna som är justerbart för hur många dagar man vill få genomsnittet på. Start är dagens datum.
Nja. medelc får i ditt exempel också periodtiden 15 minuter, och det vill du väl inte.
Lämpligen gör du ett hjälpscript (ordermodell) som går med dagsupplösning och lagrar medelvärdet i en global variabel som du sedan kan använda i andra script.
mvh
Bertil
Varför krångla till det. Om medelvärdet inte ska beräknas med samma upplösning som scriptet använd extraobjekt. Annars direkt på c. Visst det finns situationer då det värt att spara i en cell. Nog överkurs om inte mycket långa medelvärden används.
Varför krångla till det. Om medelvärdet inte ska beräknas med samma upplösning som scriptet använd extraobjekt. Annars direkt på c. Visst det finns situationer då det värt att spara i en cell. Nog överkurs om inte mycket långa medelvärden används.
i15(
mv=mov(cmpref(c,0,a),10,s)
add(0,0)
)
{@A(0,)}
medelvärdet vill jag ha i dagsupplösning men scriptet är i 15 min så då blir det. Blir det så i ditt exempel?
i15(
mv=mov(cmpref(c,0,a),10,s)
add(0,0)
)
{@A(0,)}
Detta kan väl inte fungera???
medelvärdet bildas ju under 10 st 15 minutersperioder, dvs 150 minuter.
Det kommer ju att bli samma som
mv=mov(c,10,s)
mvh
Bertil
Så medelvärdesbildas c för 10 st 15 minutersperioder och cmpref för 10 st dagsclose.
Jag använder ofta cmpref i dagsupplösning för att räkna ut konstanter som jag sedan tar med i mina övriga beräkningar. Ibland har jag upplevt att det blivit fel och har måst mellanlagra resultatet i en global variabel för att på nästa rad läsa in den globala variabeln igen. Här kan vi ha förklaringen!
Comment