Hej, jag läser av scriptvariables.ini för att hämta data, och jag behöver ett hart-beat alarm som ska skickas om externa data slutar komma, dvs om scriptvariable.ini filen inte blir uppdaterad av den externa källan på ca 10 minuter, vilket borde ske. Larmet ska skickas, men ingen skarp order ska genereras. Hur gör jag det bäst?
Jag har ett par "work-around" i huvudet, men dom känns lite som att gå över ån efter vatten:
1) jag skapar en ordermodell som triggas när hart-beat inte kommer, men ordermodellen har ett kontrollscript som blockerar order. Fråga, skickas larm även om kontrollscript blockerar?
2) jag genererar en order mot ett simuleringskonto, som bara används för detta ändamål. Fråga, kan man köra mot simuleringskonto och skarpa konton parallellt?
Funkar något av ovanstående? Finns det bättre sätt?
Jag har ett par "work-around" i huvudet, men dom känns lite som att gå över ån efter vatten:
1) jag skapar en ordermodell som triggas när hart-beat inte kommer, men ordermodellen har ett kontrollscript som blockerar order. Fråga, skickas larm även om kontrollscript blockerar?
2) jag genererar en order mot ett simuleringskonto, som bara används för detta ändamål. Fråga, kan man köra mot simuleringskonto och skarpa konton parallellt?
Funkar något av ovanstående? Finns det bättre sätt?
Comment