Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Larma för utebliven extern hart-beat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Larma för utebliven extern hart-beat

    Hej, jag läser av scriptvariables.ini för att hämta data, och jag behöver ett hart-beat alarm som ska skickas om externa data slutar komma, dvs om scriptvariable.ini filen inte blir uppdaterad av den externa källan på ca 10 minuter, vilket borde ske. Larmet ska skickas, men ingen skarp order ska genereras. Hur gör jag det bäst?
    Jag har ett par "work-around" i huvudet, men dom känns lite som att gå över ån efter vatten:
    1) jag skapar en ordermodell som triggas när hart-beat inte kommer, men ordermodellen har ett kontrollscript som blockerar order. Fråga, skickas larm även om kontrollscript blockerar?
    2) jag genererar en order mot ett simuleringskonto, som bara används för detta ändamål. Fråga, kan man köra mot simuleringskonto och skarpa konton parallellt?
    Funkar något av ovanstående? Finns det bättre sätt?

  • #2
    Hej!

    Om jag förstår rätt matas ini-filen av ett externt program, och Autotrader läser av filen för att exekvera orders tex?
    I så fall skulle man ju kunna låta det externa programmet skriva tex klockslaget till en av cellerna, och om det slutar kan ett script i Autotrader "märka" det och larma. Det behövs ingen ordermodell, bara ett larmat script.

    Alternativ två, om det inte går att låta det externa programmet skriva tidstämpeln till en cell, är att låta Autotrader läsa av någon cell med jämna mellanrum och notera tidstämpeln i någon cell, har den inte uppdaterats på säg 10 min så går larmet.

    Att trigga orders konstant är en mindre lyckad ide, det kommer fylla transaktionsdatabasen med nonsens. Men att mäta tidstämplar är en smidig lösning. Men lite mer info skulle kanske underlätta.

    Comment


    • #3
      Hej, det stämmer det du beskriver. Jag provar med ett larmat script. Tack för tipset

      Comment

      Working...
      X