Hej Lasse!
I mitt sökande efter förståelse för kommande kursrörelser har turen kommit till Candlesticks formationer. Jag läser en utmärkt bok av Martin J. Pring med tillhörande utbildnings skiva. Candlesticks Explained.
Problemet är bara att hitta alla signaler. Men inte för oss frendlyägare med tillhörande ”supercoach”.
Jag tar det eländigt svåra metastock språket ett i taget så att jag inte tröttar ut dej för snabbt. När alla signaler är kodade till frendly borde vi kunna utforma en köp/sälj strategi bara byggt på Candelsticks.
Candle - 3 Black Crows
If(Ref((OPEN-C),-2)>Mov(Abs(OPEN-C),10,S), {long black}
If(Ref((OPEN-C),-1)>Mov(Abs(OPEN-C),10,S), {long black}
If((OPEN-C)>Mov(Abs(OPEN-C),10,S), {long black}
If(Ref((Abs(OPEN+C)/2),-1)<Ref((Abs(OPEN+C)/2),-2), {lower midpoint}
If((Abs(OPEN+C)/2)<Ref((Abs(OPEN+C)/2),-1), {lower midpoint}
-1,0),0),0),0),0)
I mitt sökande efter förståelse för kommande kursrörelser har turen kommit till Candlesticks formationer. Jag läser en utmärkt bok av Martin J. Pring med tillhörande utbildnings skiva. Candlesticks Explained.
Problemet är bara att hitta alla signaler. Men inte för oss frendlyägare med tillhörande ”supercoach”.
Jag tar det eländigt svåra metastock språket ett i taget så att jag inte tröttar ut dej för snabbt. När alla signaler är kodade till frendly borde vi kunna utforma en köp/sälj strategi bara byggt på Candelsticks.
Candle - 3 Black Crows
If(Ref((OPEN-C),-2)>Mov(Abs(OPEN-C),10,S), {long black}
If(Ref((OPEN-C),-1)>Mov(Abs(OPEN-C),10,S), {long black}
If((OPEN-C)>Mov(Abs(OPEN-C),10,S), {long black}
If(Ref((Abs(OPEN+C)/2),-1)<Ref((Abs(OPEN+C)/2),-2), {lower midpoint}
If((Abs(OPEN+C)/2)<Ref((Abs(OPEN+C)/2),-1), {lower midpoint}
-1,0),0),0),0),0)
Comment