Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Valour CoinBot ZERO presenterad i Cryptonight

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    STEP gick in i alla 7 kryptotrackers idag!

    Comment


    • #17
      CoinBot ZERO TOM har fått en liten uppdatering, en förenkling faktiskt där den lilla cykeln mitt i månaden är bortplockad vilket gjorde att även momentumfiltret kunde plockas bort. Så nu får vi signal varje månad, men bara 1 trade. Resultatet blir jämnare men lite lägre toppvinst. Vill man köra lite mer aktivt är STEP-versionen rätt. Men för alla som vill handla lite lägre kapital och inte oro sig för courtagekostnad är TOM perfekt - testad på Bitcoin och Ethereum.

      Comment


      • #18
        Hej!
        jag är ny här på forumet och tänkte komma ingång med Autostock, så fort jag flyttat över mitt kapital till mitt ISK i Nordnet.
        Tänkte börja med att testa CoinBot ZERO STEP. Någon som har data och vet hur strategin gått nu under senaste halvåret?

        Comment


        • #19
          Välkommen! Om man kör Step på alla 7 Valour-trackers individuellt får man resultat enligt nedan, inkl courtage Nordnet Liten. Längst ner till höger syns alla 7 körda tillsammans som en portfölj. Riktigt bra resultat sedan årsskiftet, men det har varit lite segt i mitten av året för att börja dra bra uppåt nu i slutet igen. ​

          image.png
          Last edited by Rikard Autostock; 2023-11-08, 16:13.

          Comment


          • #20
            Hej,
            Tack för info, ser intressant ut! 👍

            Comment


            • #21
              Step är ganska aktiv med många transaktioner, så det gäller att tänka på det när man dimensionerar kontot. Är de för litet blir det stora kostnader procentuellt, så minst 10 000 kr/tracker skulle jag säga. Alternativt behöver man ju inte ansluta alla. Man kan tex välja ut 3-4 av de man tycker går bäst och köra dessa. En annan variant är att koppla ihop tex Momentum-strategin parallellt vilket vi kommer visa i Cryptonight-webinar på måndag. Det blir en kombo av TOM och Momentum. Den strategi som tar position först säljer också. Den andra väntar tills det blir ledigt på kontot. Så när Momentum slår till kommer den behålla positionen tills den är klar, under tiden avvaktar TOM. När det blir ledigt igen kan TOM handla som vanligt. På så vis får man trendföljande när kursen drar uppåt under längre tid, och TOM-strategin handlar under mer konsoliderande marknad = det bästa av båda världarna.

              Comment


              • #22
                Ok, jag förestår!
                Ska bli intressant att kolla på ert webinar på Måndag!

                Comment


                • #23
                  Hej,

                  När kommer instruktioner på inställningar till, om man vill kombinera TOM och Momentum?

                  Comment


                  • #24
                    Hej,
                    Såg att det låg uppe ett klipp på Youtube angående detta. En fråga gällande detta:
                    Går det att köra samtliga tom, mom och step tillsammans? Och har de i så fäll testkört hur det skulle fungera?
                    Eller rekommenderar du att man endast kör två av dem ihop?

                    Comment


                    • #25
                      Det går att köra samtliga ihop, eller kombinera som man vill. Vi har lagt till unik köpkod för varje CoinBot så att de inte kolliderar. Step använder även mid month-cykeln så den är mer tid i marknaden, men det blir också betydligt mer courtagekostnad eftersom den skalar in och ur positionerna. Det fungerar fint i konsoliderande marknad, och ihop med Momentum får man bra totalexponering tack vare momentumstrategin som fångar breakouts. Men kombinationen TOM och Momentum är den som presterar bäst i backsimulering, troligen pga att TOM endast använder den starkaste månadsedgen och lämnar mer tid åt Momentum övrig tid i månaden.

                      Comment


                      • #26
                        Ok, jag förstår, Tack för info!

                        Comment


                        • #27
                          Jag försöker köra coinbot strategierna i analysbänken. För att få längre historik så vill jag köra dagsstaplar. Jag har hämtat data på Ethereum xbt för att få längre historik. Om jag kör från januari 2020 så ser det ut så här:

                          image.png​Jag har satt sim:=1 i köp och sälj skript. Vad mer behöver jag göra, för att det ska fungera? Där grafen börjar se rätt ut, är från den tid det finns intraday data.

                          Comment


                          • #28
                            Sim:=1 betyder att du kör utan tidsfilter etc, och är tänkt när man simulerar utan animering på endast End of Day-data. Det som händer i simuleringen ovan är att du får konstiga kurser innan intraday-datat finns eftersom prisscripten i modellerna använder intraday-prefix. Det kan man byta tillfälligt. Kör du med courtage på testkontot?

                            Comment


                            • #29
                              Jag provade att byta prisscript till senast betalt eod. Då ser det bättre ut. Jag har courtage motsvarande nordnet liten inställt på testkontot.

                              En följdfråga: kan man få tag på längre historik på valour instrumenten?

                              Comment


                              • #30
                                Njae, de har inte funnits så länge, vi har samlat in data från start så det finns inte mer data än det vi har på dessa. Bitcoin XBT har vi lite mer data på.

                                Comment

                                Working...
                                X