Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OMX Tracker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, om du själv åker till frihamnen och startar upp börssystemet.

    Vid backtesting gav terminen köp vid 930. Index gav ingen signal.

    Vi kanske först ska jämföre hur resultaten svänger mellan perioder.

    Comment


    • #17
      Snyggt jobbat! Har du simulerat med ackumulerat resultat som delperioder? I så fall kan man ju jämföra graferna.

      Comment


      • #18
        Vill nog skryta med mitt Breakoutsystem som från 1/8 t.om. idag gett 98,75 pkt på 8 avslut.
        Den omvända Stochen har gett ungefär hälften på samma antal avslut.

        Comment


        • #19
          Tracker på index utan MFI

          Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
          Snyggt jobbat! Har du simulerat med ackumulerat resultat som delperioder? I så fall kan man ju jämföra graferna.

          Total resultatet blir bättre och en lägre standardavvikelse på månadsavkastningen. Det intressanta är då hur en livekörning påverkas av köp/sälj och slippage på det instrument som handlas? En indikator kanske ska läggas till för att förbättre resultatet. Har inte tittat på resultaten i detalj, men det verkar som att Tracker visar bäst resultat vid större rörelser och gärna till ytterliggheter. Tex blockera signaler då kursen inte rört sig utanför ett intervall.

          Det skulle vara mycket uppskattat om det gick att köra backtesting på ett instrument som hämtar köp/sälj från ett annat.

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av seadragon Visa inlägg
            Total resultatet blir bättre och en lägre standardavvikelse på månadsavkastningen. Det intressanta är då hur en livekörning påverkas av köp/sälj och slippage på det instrument som handlas? En indikator kanske ska läggas till för att förbättre resultatet. Har inte tittat på resultaten i detalj, men det verkar som att Tracker visar bäst resultat vid större rörelser och gärna till ytterliggheter. Tex blockera signaler då kursen inte rört sig utanför ett intervall.

            Det skulle vara mycket uppskattat om det gick att köra backtesting på ett instrument som hämtar köp/sälj från ett annat.

            Riktigt fint jobbat! Du får naturligtvis gärna vässa Tracker om du vill, tanken är ju att forumet ska kunna komma fram till bättre system som vi kan stoppa in i grundinstallationen av NAT.

            Backtestningsmodulen blir lite annorlunda i NAT, men först har vi en hel hög med småbuggar att fixa, samt öppna upp för USA-handel.

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
              Vill nog skryta med mitt Breakoutsystem som från 1/8 t.om. idag gett 98,75 pkt på 8 avslut.
              Den omvända Stochen har gett ungefär hälften på samma antal avslut.
              Härligt Ali! Inget du vill dela med dig av?

              Comment


              • #22
                Allt ligger på Forumet, bara att söka.

                Comment


                • #23
                  Buggfix igen!

                  Vi hittade fel i scripten

                  sl) XACT Terminator Bear sell
                  sl) XACT Tracker Bear sell

                  Radera dessa och installera om enligt ovan.

                  Comment


                  • #24
                    Kanske en dum fråga... men passar det att köra Exact Bull 2/ Exact Bear 2 för Trackern? (Jag är inte helt säker på att hävstången inte ställer till med något)

                    Comment


                    • #25
                      Det går fint, tanken är just att modellerna XACT Tracker som installeras enligt ovan ska kunna användas med vilka Bull och Bear som helst.

                      Comment


                      • #26
                        Hur har OMX Tracker gått den senaste veckan?

                        Comment


                        • #27
                          Lysande! Köpet från 11:e aug på 925 ligger kvar, och det är inte omöjligt att vi får se mer uppgång imorgon. Just nu ganska precis 300 punkter plus sedan 1:a juli alltså. Du kan följa Tracker här:

                          http://www.autostock.se/produkter/tracker

                          Vi uppdaterar så fort vi kan efter ny signal.

                          Mer info om Tracker och hur man kopplar ordermodellern finns i online-manualen:

                          http://www.autostock.se/NATmanual/OMXTracker.html

                          Comment


                          • #28
                            Nu har jag försökt att koppla OM Tracker mot min depå, så får vi se om det fungerar...

                            Två kommentarer gällande instruktionen:

                            1. Gällande "För att ansluta OMX Tracker till OMXS30-index" så är rutan "Max 1 ggr per dag" ikryssad i bilden, men det står inget om det i texten. Jag antar att den INTE ska vara ikryssad, eller...?

                            2. Gällande "Att bestämma insats för automatisk handel" så hittade jag inte något fält "XACT Track insats". Om man inte angett något är det default att ta hela beloppet?
                            Jag skulle vilja kunna lämna typ 500 kr för att tex kunna betala prenumerationsavgifter på WinTrade.

                            Comment


                            • #29
                              1. Max 1 ggr per dag kan vara bra att kryssa i om man kör med Pixies SMS-tjänst, så man slipper bli SMS-bombad om Tracker signalerar ofta under en dag. Kör man automatiskt är det bättre att kryssa bort det alternativet.

                              2. Fältet XACT Track insats laddas ner automatiskt om du kör någon av de senare programversionerna. Om du inte uppgraderat på länge, hämta ner senaste version via Hjälp > Uppdatera programversion
                              Även om fältet inte har något annat namn än nr 20 så kan du fylla i beloppet för insats där. Du beställer själv hur många kr som ska handlas för. Det går också att fylla i olika belopp för Bull och Bear. Fyller man inte i något blir det noll kr och det skickas bara nollorder.



                              /Rikard

                              Comment


                              • #30
                                Ursprungligen postat av Peter73
                                Finns det möjlighet att ange att det ska handlas för hela beloppet man har på kontot, eller tex hela beloppet minus ett viss, fast belopp?
                                Kolla in tråden: http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2367 där fick jag hjälp av Rikard att köpa för en %-sats av depån.


                                Anders

                                Comment

                                Working...
                                X