Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OMX Tracker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Det verkar uppstå vid dygnskifte, så ett tips är att starta om både NAT och Analyzer.exe och Förnya från systemet så skapas nya projektfiler.

    Nja, den gamla "dygnsskiftesbuggen" som hängt med sedan lanseringen är nog inte det som åsyftas här. I alla fall inte från min sida.

    Comment


    • Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
      Nja, den gamla "dygnsskiftesbuggen" som hängt med sedan lanseringen är nog inte det som åsyftas här. I alla fall inte från min sida.

      Hej,
      jag upplever cachning, tror dock jag märkte av dygnskiftesbugg. ialla fall hjälpte omstart av nat oavsett efter midnatt.

      Comment


      • Ursprungligen postat av i00006 Visa inlägg
        För att lösa "bänken gärna "cachar" tidigare körning" lägger jag in dummy räknare för varje ny köring. Dvs 1, 2, 3 etc.

        ==> Vore trevligt om det kom en lösning på detta.

        mvh
        Ingemar
        Hej,

        hur/var gör du det för att sedan se att den kör rätt?

        Comment


        • Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
          Hej Jimmy,
          När det gäller fladderfiltret har du lagt in det på rätt sätt.

          Jag kanske har missat något men skulle inte dina script stega sig in till full position? Kan inte se att de gör det idag, men det har du kanske tänkt att lägga in senare?

          En del av dina setgvarif() saknar "block_diag_skriv" i villkorsdelen, du är medveten om att du då inte kan köra scripten live med diagramritningen påslagen?

          mult(signal8,1) kan du lika gärna skriva mult(signal8,0) istället för en add(0,0) under.

          >>I kombination med att jag slumpvis haft problem med att bänken gärna "cachar" tidigare körning så man vet inte om man ser resultatet av >>sina senaste ändringar med fel i eller om bänken spelar än ett spratt. detta är ialla fall vad jag tror.

          Det där är ett elände när man testar massa olika alternativ och inte riktigt vet om man skrivit rätt. Bänken visar ett resultatet av en gammal körning utan att meddela, om den tycker att något är fel. Jag har påpekat det ett antal gånger för Rikard, vi får se om det löses med senare uppdateringar.

          Hej,
          jag önskade att jag var klar med skalningsdelen och de extra exit och entry skripten som jag tänkt mig, men har brottats med konstiga problem. så kör fortfarande mer eller mindre orörda skript.
          senast cash(a), trodde inte att det var så fundamentalt som det verkar. cash(a) ger mig 0, därmed så har säljsidan alltid givit fel antal så länge jag inte sållt allt.
          Har så mycket egenheter, t.ex. kan ta ett enkelt skript-villkor som uppfylls kontinuerligt förr eller senare och köra det som flaggor i graf och det ser fint ut, försöker sedan få det att signalera som exit skript till sälj-modellen och kan då få en oväntat kort period av signaler. t.ex. kanske kör 3 månaders testperiod men bänken ger bara signaler i början under ca en månad av dessa 3.
          ibland får jag t.ex. 3 signaler och så lägger det av. så vet jag ju inte om jag kodat något fel eller om det är något annat.

          Last edited by jimmy; 2013-07-16, 02:07.

          Comment


          • Vi har gjort lite ändringar i Tracker som gör att genomsnittsvinsten per trade ökar till i princip det dubbla, samtidigt sänks handelstempot lika mycket. Vitsen är att det ska bli mer lönsamt att handla certifikat och minifutures med Tracker.

            Bifogar screenshot på simulering sedan 2003. (exkl courtage)

            Totalt Avkastning 3287.75 kr 393.80% på 888 affärer under 22618:40:56 timmar
            Av dessa blankat 444 st med avkastning 1269.47 kr 137.04%
            Innehav 246 st med vinst 4596.82 kr 534.25%
            Innehav 198 st med förlust -2578.54 kr -277.48%
            Blankning 203 st med vinst 3659.58 kr 405.80%
            Blankning 241 st med förlust -2390.11 kr -268.76%


            Det som är ändrat i scripten är att ett veckofilter är tillagt som styr signalerna till de veckor då sannolikheten är högst att vändning åt resp håll sker. Undantag i form av veckodagsfilter är också tillagda då tex fredagar ofta är en bra tidpunkt att gå kort, och måndag/tisdag är statistiskt gynnsamma att gå Long.




            {Tracker long}
            { 131008 }
            i40(
            { testa att databastid och systemtid är på samma dag }
            datum_ok=eqv(int(d),int(date()))

            { definiera variabler }
            o1=Osc(c,4,20,s)
            rgln1=Mov(LinReg(c,40),2,s)
            ma2=Mov(c,3,e)

            { oscillator stiger }
            oupp=Llv(Lt(HhvBars(o1,2),1),2)

            { definiera villkor för sista signal 12 minuter innan börsstängning }
            stängning1=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),12)

            { testa om innehav är noll eller blankat }
            ej_innehav=le(portfolio(v),0)

            { testa om datum är 23 i månaden eller senare }
            datum=ge(DayOfMonth(),23)
            ve1=or(lt(dayofmonth(),7),gt(dayofmonth(),30))
            ve2=and(lt(dayofmonth(),15),gt(dayofmonth(),7))
            ve3=and(lt(dayofmonth(),22),gt(dayofmonth(),15))
            ve4=and(lt(dayofmonth(),31),gt(dayofmonth(),21))
            vecka=or(or(ve2,ve4),le(dayofweek(),2))
            { korrigera överskottsinnehav }
            överskott=lt(portfolio(v),scrpar(20))

            { säkerställ att kl är minst 11 på dagen }
            inpådagen=gt(frac(d),0.46)

            { testa om regressionskurva är uppåtriktad }
            regupp=Lt(HhvBars(rgln1,2),1)

            { Long-villkor - oscillator upp och regressionskurva upp minst 10 perioder }
            signal1=And(oupp,llv(regupp,10))

            { testa om macd köpsignal inom 5 staplar och ingen macd sälj inom 3 staplar }
            signal2=And(Hhv(Macd(b),5),or(signal1,Not(Hhv(Macd(s),3))))

            { koppla samman villkor - signal2 samt inpådagen, samt macd stigande }
            signal3=and(And(signal2,inpådagen),gt(macd(n),macd(t)))

            { koppla samman villkor - signal3 samt antingen osc lägre än -13 eller regression upp eller kort ma över regression }
            signal5=And(signal3,Or(Lt(o1,Sub(0,13)),or(datum,Or(Hhv(regupp,12),Gt(ma2,rgln1)))))

            { koppla samman villkor - signal 5 samt L och H lägre än L och H förra stapeln }
            signal6=And(signal5,And(Gt(l,Ref(l,1)),Gt(h,Ref(h,1))))

            { koppla samman villkor - signal 6 och en senare än kl 1718 samt tid ok }
            signal7=and(vecka,and(and(And(signal6,Not(stängning1)),datum_ok),not(stängning1)))

            { koppla samman villkor - signal 7 eller överskottsförsäljning }
            signal8=and(or(signal7,överskott),ej_innehav)

            { skicka signal till global cell 870 som används för att handla minifutures }
            setgvarif(signal7,870,1)
            mult(signal8,10)
            )






            { Tracker short }
            { 131008 }
            val:=6 {opt(40,50,5}
            i40(
            datum_ok=eqv(int(d),int(date()))
            o1=Osc(c,5,21,s)
            rgln1=Mov(LinReg(c,40),2,e)
            ma2=Mov(c,3,e)
            oner=Llv(Lt(LlvBars(o1,2),1),2)
            stängning1=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),18)
            ej_innehav=ge(portfolio(v),0)
            ve1=or(lt(dayofmonth(),7),gt(dayofmonth(),30))
            ve2=and(lt(dayofmonth(),15),gt(dayofmonth(),7))
            ve3=and(lt(dayofmonth(),22),gt(dayofmonth(),15))
            ve4=and(lt(dayofmonth(),31),gt(dayofmonth(),21))
            vecka=or(or(ve1,ve3),ge(dayofweek(),5))
            { korrigera överskottsinnehav }
            överskott=gt(portfolio(v),scrpar(19))
            inpådagen=gt(frac(d),0.42)
            regner=Lt(LlvBars(rgln1,2),1)
            signal1=And(oner,llv(regner,7))
            signal2=And(Hhv(Macd(s),5),or(signal1,Not(Hhv(Macd(b),4))))
            signal3=and(And(signal2,inpådagen),lt(macd(n),macd(t)))
            signal5=And(signal3,Or(Gt(o1,14),Or(Hhv(regner,11),Lt(ma2,rgln1))))
            signal6=And(signal5,And(Lt(l,Ref(l,1)),Lt(h,Ref(h,1))))
            signal7=and(vecka,and(and(And(signal6,Not(stängning1)),datum_ok),not(stängning1)))
            signal8=and(or(signal7,överskott),ej_innehav)
            setgvarif(signal7,871,1)
            mult(and(signal8,1),10)
            )
            Attached Files

            Comment


            • Rikard, om man uppdaterar standardmodeller blir det denna version då eller ligger den bara uppe här?

              Comment


              • Vi har lagt ut den nya så att alla kan hämta ner den.

                Comment


                • Jag hittar ingen Tracker Evolution DAX Minilong buy i "anpassa automatisk orderläggning"
                  Har uppdaterat och startat om.

                  Comment


                  • Har du uppdaterat standardmodellerna verkligen? Inte bara programversion alltså.

                    Comment


                    • Ja några ggr

                      Någon annan med samma problem?

                      Comment


                      • Jag har altså
                        Minilong sell
                        Minishort Buy
                        Minishort Sell
                        Long
                        Short

                        För DAX versionen.

                        Comment


                        • Aj, hade smugit sig in fel ID så en av modellerna kom inte med. Rättat nu, så om du provar igen ska den dyka upp.

                          Comment


                          • Eh Min Tracker Evolution Minilong Sell har tagit över platsen för Stoploss Minilång...

                            Stoploss Minilång och Minikort är helt borta från systemet?!

                            Inte bra då jag använder dessa i mina system.

                            Edit: Jag har prövat att uppdatera standardmodeller igen och det är ingen förändring. Detta måste åtgärdas!
                            Last edited by mikbob; 2013-10-17, 08:27.

                            Comment


                            • Aj, en ID-krock. Ligger inte Stoploss Mini Ej Loop kvar? I så fall anslut den tillsvidare så löser vi problemet så snabbt vi kan.

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                                Aj, en ID-krock. Ligger inte Stoploss Mini Ej Loop kvar? I så fall anslut den tillsvidare så löser vi problemet så snabbt vi kan.
                                Ja dessa är kvar. Byter över tillsvidare.

                                Comment

                                Working...
                                X