If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vi håller på och testkör signalerna och lite andra förberedelser. Förmodligen blir det lansering om en vecka eller två. Modellen kommer att handla minifutures. Priset är inte satt, men något lägre än Symphony. Givetvis får du 3 för 2. Administrativt måste dock en vanlig beställning göras. Skicka sedan ett mail så ordnar vi en kreditering.
Vilken position har Symphony nu?
Fick signal på Long 100 och sen Long 75 ett par minuter senare. NAT fick signalerna men la en köporder på 1070,50 som gick igenom först på eftermiddagen...
Om du vill minska exponeringen ligger kursen nu nära ditt sista köp!
Yes, har justerat nu
Kollade precis i NAT igen och såg i larm-fönstret att jag fått 3 larmsignaler idag. En 11.03, och två 11.04. Måste alltså ha fått en köp-signal för mycket...
Kan man se en logg på när NAT försökte göra köp?
Och jag kör på VPS så jag driftstörning borde det inte ha varit.
Det är nog rätt med 3 larmsignaler. Får du inte avslut så görs fler försök.
När säljsignalen kom var ju redan målantalet uppfylld och ingen order lades. Däremot låg köpordern kvar. Detta är ovanligt och ingen omedbar åtgärd. Vi kommer dock att titta över detta och bygga in någon form av extrakontroll.
När man byter termin inför nästa månad så förstår jag att man ska ändra i Orderdialogen, men behöver man även ändra diagrammet som Konfig-scriptet är kopplat till?
Nja, i princip inte - scriptet kan rent tekniskt vara kvar på en gammal termin eftersom dess enda uppgift är att sätta ett värde i en cell. Men de flesta byter nog ändå terminsdiagram för att få den nya terminen och då är det ju enkelt att lägga dit scriptet också så att man enkelt kan ändra antal kontrakt.
Comment