Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Symphony

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Gäller "3 för 2" även befintliga kunder som går över från månadsabbonemang till kvartalsabbonemang på Symphony?

    Vet du när Symphony Light kommer? Har den samma pris?

    Comment


    • #77
      Vi håller på och testkör signalerna och lite andra förberedelser. Förmodligen blir det lansering om en vecka eller två. Modellen kommer att handla minifutures. Priset är inte satt, men något lägre än Symphony. Givetvis får du 3 för 2. Administrativt måste dock en vanlig beställning göras. Skicka sedan ett mail så ordnar vi en kreditering.

      Comment


      • #78
        Hej,

        kanske fel tråd, men är det några fördelar med minifuturs jämfört med t.ex. certifikaten från Öhmans/Xact?

        T.ex. kostnad, spread osv?

        Comment


        • #79
          Det är framför allt spreaden som ska vara lägre. Vi kommer dock att jämföra med ETN:er och välja det bästa alternativet.

          Comment


          • #80
            Vilken position har Symphony nu?
            Fick signal på Long 100 och sen Long 75 ett par minuter senare. NAT fick signalerna men la en köporder på 1070,50 som gick igenom först på eftermiddagen...

            Comment


            • #81
              75

              Det är riktigt att det kom två täta signaler. Du låg alltså 50 efter försäljningen. Sedan fick du avslut och återigen 75?

              Eftermiddagen då måste den ha legat kvar sedan första signalen?

              Comment


              • #82
                Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                75

                Det är riktigt att det kom två täta signaler. Du låg alltså 50 efter försäljningen. Sedan fick du avslut och återigen 75?

                Eftermiddagen då måste den ha legat kvar sedan första signalen?
                Vår kundinstallation med samma klientscript som alla kunder fick först avslut på köpp till 100 och sedan sälj till 75.

                Comment


                • #83
                  Nej, jag hade aldrig nån försäljning.
                  Signalen idag var 75 -> 100 -> 75 och detta såg jag i Larm-fönstret i NAT.

                  Men NAT la bara en köporder på 1070.50 och denna slog igen ca kl 14.45 när terminen passerade denna nivå igen (på väg ner).

                  Så det blev 75 -> 100 idag för mig.

                  Comment


                  • #84
                    aj,
                    Det förklarar det hela. Men konstigt att det aldrig kom någon säljsignal.( i och för sig skulle köpet kunna ligga kvar ändå).

                    Timouten borde inte ha slagit in då säljsignalen kom. Vi får bekräft med Rikard vilken orderdelay din version av klientscripten använder.

                    Vilken tid lades ditt sista försök till köp? Hur många försök gjorde NAT?

                    Kan du ha haft ett tillfälligt driftstopp när sista signalen kom?
                    Last edited by Henric; 2012-09-07, 15:25.

                    Comment


                    • #85
                      Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      aj,
                      Det förklarar det hela. Men konstigt att det aldrig kom någon säljsignal.( i och för sig skulle köpet kunna ligga kvar ändå).

                      Timouten borde inte ha slagit in då säljsignalen kom. Vi får bekräft med Rikard vilken orderdelay din version av klientscripten använder.

                      Vilken tid lades ditt sista försök till köp? Hur många försök gjorde NAT?

                      Kan du ha haft ett tillfälligt driftstopp när sista signalen kom?
                      Om du vill minska exponeringen ligger kursen nu nära ditt sista köp!

                      Comment


                      • #86
                        Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                        Om du vill minska exponeringen ligger kursen nu nära ditt sista köp!
                        Yes, har justerat nu

                        Kollade precis i NAT igen och såg i larm-fönstret att jag fått 3 larmsignaler idag. En 11.03, och två 11.04. Måste alltså ha fått en köp-signal för mycket...

                        Kan man se en logg på när NAT försökte göra köp?

                        Och jag kör på VPS så jag driftstörning borde det inte ha varit.

                        Comment


                        • #87
                          Det är nog rätt med 3 larmsignaler. Får du inte avslut så görs fler försök.
                          När säljsignalen kom var ju redan målantalet uppfylld och ingen order lades. Däremot låg köpordern kvar. Detta är ovanligt och ingen omedbar åtgärd. Vi kommer dock att titta över detta och bygga in någon form av extrakontroll.

                          Comment


                          • #88
                            När man byter termin inför nästa månad så förstår jag att man ska ändra i Orderdialogen, men behöver man även ändra diagrammet som Konfig-scriptet är kopplat till?

                            Comment


                            • #89
                              Nja, i princip inte - scriptet kan rent tekniskt vara kvar på en gammal termin eftersom dess enda uppgift är att sätta ett värde i en cell. Men de flesta byter nog ändå terminsdiagram för att få den nya terminen och då är det ju enkelt att lägga dit scriptet också så att man enkelt kan ändra antal kontrakt.

                              Comment


                              • #90
                                Jag fick konstiga signaler just innan stängning av Symphony Light (kopplat till MINILONG/SHORT OMX G)

                                Jag kör Symphony-light på två depåer och enbart den ena strulade. Den första.

                                17:23:01 buy 50%
                                17:23:18 SELL ( denna kom ej som sms/mejl)
                                17:25:03 Buy 50% (denna kom ej som sms/mejl ( som inte gick igenom) Ligger som local

                                Comment

                                Working...
                                X