Tvångsköp/tvångssälj
Hej
Har bara en liten fråga kring hur man bör gå tillväga om man vill tvinga NAT med Symphony kopplat till terminer att köpa eller sälja?
Som jag ser det finns det två vägar:
Väg 1 (den långa vägen)
Först går man in och bockar av Symphony från de kopplade terminerna.
Sedan säljer/köper man manuellt de terminer som finns för att hamna på noll.
Därefter kopplar man på Symphony på aktuell termin igen
Väg 2 (den korta vägen)
Man struntar i att koppla på/av Symphony utan går helt enkelt in och genomför köp/sälj ändå.
Min fråga till er är om det finns någon risk med att använda sig av väg 2?
Som jag ser det borde det inte spela någon roll eftersom varje signal i Symphony är att betrakta som full, dvs den återspeglar det totala innehavet hela tiden. Om t.ex. Symphony signalerar 75% long och du har begränsat den till 10 terminer så kommer du att sitta med 7 eller 8 terminer även om du låg inne med minus 5 terminer precis innan. Stämmer min logik?
Hej
Har bara en liten fråga kring hur man bör gå tillväga om man vill tvinga NAT med Symphony kopplat till terminer att köpa eller sälja?
Som jag ser det finns det två vägar:
Väg 1 (den långa vägen)
Först går man in och bockar av Symphony från de kopplade terminerna.
Sedan säljer/köper man manuellt de terminer som finns för att hamna på noll.
Därefter kopplar man på Symphony på aktuell termin igen
Väg 2 (den korta vägen)
Man struntar i att koppla på/av Symphony utan går helt enkelt in och genomför köp/sälj ändå.
Min fråga till er är om det finns någon risk med att använda sig av väg 2?
Som jag ser det borde det inte spela någon roll eftersom varje signal i Symphony är att betrakta som full, dvs den återspeglar det totala innehavet hela tiden. Om t.ex. Symphony signalerar 75% long och du har begränsat den till 10 terminer så kommer du att sitta med 7 eller 8 terminer även om du låg inne med minus 5 terminer precis innan. Stämmer min logik?
Comment