Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Symphony

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • hej,

    senaste versionen av NAT LE eller ordermodeller?

    Jimmy

    Comment


    • Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
      hej,

      senaste versionen av NAT LE eller ordermodeller?

      Jimmy
      På NAT

      Mvh Roger!

      Comment


      • Hej,

        Jaha, ja jag kör NAT Le då NAT installationen tidigare hade problem. Men det kanske är så att även Le är uppdaterad eller så får jag återgå till NAT Bas/Pro. Rickard kan du ge klarhet i hur jag ska göra. Vill ha så stabil miljö som möjligt (ifall det ligger ute några nya releaser NAT NAT Le)

        Comment


        • Programversionen (både LE och Bas), det är där vi rättat ett problem med licensnycklar omedelbart vid öppning. Kör du terminsversionen finns den bara i Bas, men om du kör FLEX kan du köra i båda programversionerna.

          Comment


          • Hej,

            tack för snabbt svar, vilken version är det?
            Jag kör LE 1.0.0.22

            Comment


            • Ah, skönt, då vet vi med säkerhet att det är problemet. Uppdatera så får du ver 1.0.0.24.
              Passa gärna på att klicka på Installera nya strategier också så får du senaste versionen av orderläggningsscripten.


              Comment


              • Jag kör 1.0.0.23 och hade samma problem som jimmy igår morse då 50% long inte gick igenom.
                dvs, denna
                Meddelande 20140205 kl 09:01 Symphony har tagit position: LONG 50%

                Comment


                • Samma problem, löst i 1.0.0.24

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                    Samma problem, löst i 1.0.0.24

                    Då provar jag den inofficiella .24 och ser om problemen försvinner.

                    Comment


                    • Hej Rickard,
                      Då står Står det fel i NAT Le release log kanske då jag läste att problemet är löst i 23.

                      Kan ni inte bygga in check new version I programen som påminner om uppgradering. Tråkigt att jag missat uppgradera och sämre resultat av den anledningen. Har inte uppmärksammat att det fanns bugg och fix av samma.
                      Jimmy

                      Comment


                      • Hej,

                        Äntligen en fin position som gick till avslut.
                        Det behövdes for Symphonys självförtroende som legat lågt en tid.

                        Henrik, har det någon med ändringen av modellen nyligen tro eller kanske svårt att spekulera i. Kul iallafall.

                        Jimmy

                        Comment


                        • Ja, det blev hyfsat. Menar du fullposition när du skriver legat lågt och avslut=exit?
                          Modellen använder inte exit på vanligt sätt och det beror på hur delmodellerna signalerar. Jag har inte analyserat hur det skulle ha gått utan ändringen.

                          Comment


                          • Hej,

                            Menade avkastning :P generellt och att det blev en fin trade som återhämtade lite. Dock missade jag första signalen då jag missat uppgradera versionen av NAT. Men slutet Gott ändå och ingen Murphy lag denna gång.

                            Comment


                            • Symphony

                              Hej

                              Har ni andra fått några signaler ifrån Symphony på länge?

                              Mvh Roger!

                              Comment


                              • Det stämmer. Två modeller har signalerat vid stängning. Positionerna har tagit ut varandra och därför ingen förändring av exponeringen.

                                Comment

                                Working...
                                X