Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ser skitbra ut kommer du att lägga in dem som nerladdning direkt till NAT?
    Berra

    Comment


    • #17
      Ja, det försöker vi hinna med idag nu när vi sett att scripten verkar fungera. Det är alldeles för kort tid att utvärdera på men det ser helt klart lovande ut så här långt.

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Ja, det försöker vi hinna med idag nu när vi sett att scripten verkar fungera. Det är alldeles för kort tid att utvärdera på men det ser helt klart lovande ut så här långt.

        Ser intressant ut. Finns det några planer på att backtesta?

        Comment


        • #19
          Nja, vi har gjort lite enkla backtestningar för entry-signalen osv men en mer fullständig backtestning kan vi göra när nya backsimulatorn är körbar.

          Comment


          • #20
            Jag körde en backtesting av komponenterna(utom take-profit) enskild i AT8. Tog bort villkoren för lasttrade och innehav. Lade sedan i hop signalerna utan för programmet och manuell lasttrade. Det uppstår ett problem då mfi ofta slår i golvet. Det kanske beror på att det i bland saknas volym i historiken? Short och exit-short kan vara sant samtidigt eller att exit kommer direkt efter. Det är väl bara ett problem vid backtesting och händer inte live?

            Comment


            • #21
              Short och exit short ska inte kunna vara sant exakt samtidigt eftersom det ligger en spärr att MFI måste vara högre än 15 för Short-signal. Villkoren med LastTrade() på samma dag testar om man fått en exit short, alltså ett köp samma dag. Då tillåts man inte gå Short igen samma dag. Blir komplicerat att backtesta i AT8 men betydligt enklare i NAT.

              Comment


              • #22
                Är det rätt med S i köpskriptet, jag fattade för att det skulle vara B enl. ett tidigare inlägg ?

                "Rikard, är inte b och s skiftade, i scripten för long/short ovan, i "ej_idag". I alla fall verkar det så i jämförelse med din screendump."

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                  Short och exit short ska inte kunna vara sant exakt samtidigt eftersom det ligger en spärr att MFI måste vara högre än 15 för Short-signal. Villkoren med LastTrade() på samma dag testar om man fått en exit short, alltså ett köp samma dag. Då tillåts man inte gå Short igen samma dag. Blir komplicerat att backtesta i AT8 men betydligt enklare i NAT.
                  Jag vet inte vad som hände. Mixade förmodligen exit scripten. Jag ska prova att köra varje del för sig med alltid falskt som säljscript. Sedan lägga i hop signalerna och köra kod vid sidan.
                  Last edited by seadragon; 2012-02-23, 22:48.

                  Comment


                  • #24
                    Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                    Ja, det försöker vi hinna med idag nu när vi sett att scripten verkar fungera. Det är alldeles för kort tid att utvärdera på men det ser helt klart lovande ut så här långt.

                    Hur går det Rikard
                    Det vore super om det gick att börja provköra efter helgen
                    Berra

                    Comment


                    • #25
                      Det går ju riktigt fint så här långt, plus idag igen, +7.5pkt i min dator!!!

                      Rikard en fundering: om det drar iväg rejält åt fel håll så finns det inget som stoppar, vad jag förstått, vad skulle vara ett rimligt värde på stop loss mini om man kopplar på den, utan att den säljer i onödan, ett visst svängrum måste ju finnas?

                      Annars kanon med en ny strategi, ser också möjligheter att utveckla vidare på den.

                      Comment


                      • #26
                        Fint, vi har lagt ut nyaste versionerna av scripten via Hjälp > Uppdatera standardmodeller. Det som är tillagt är ett villkor för vinsthemtagning om MFI svänger över i motsatt entry-läge och man har vinst på minst 2 pkt. Takeprofitnivåerna är justerade en aning till 40% av föregående dags range.

                        Rättvisande backtester är bökigt än så länge på detta, men första betan av simulatorn till NAT är inte så vansinnigt långt borta faktiskt.



                        Trevlig helg!

                        Comment


                        • #27
                          Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                          Fint, vi har lagt ut nyaste versionerna av scripten via Hjälp > Uppdatera standardmodeller. Det som är tillagt är ett villkor för vinsthemtagning om MFI svänger över i motsatt entry-läge och man har vinst på minst 2 pkt. Takeprofitnivåerna är justerade en aning till 40% av föregående dags range.

                          Rättvisande backtester är bökigt än så länge på detta, men första betan av simulatorn till NAT är inte så vansinnigt långt borta faktiskt.



                          Trevlig helg!
                          Tack Rikard du är kung!
                          +21,5 på 5 dagar nu blir det en lång väntan till måndag för att se att det fungerar (har laddat ner), vilket det har gjort denna vecka. Något annat att luta sig emot...
                          och nu fungerar programmet osså när jag har ställt in F-secure så det inte stör NAT, har även installerat deras bacupprogram så det inte ska bli så jäkla besvärligt att indstalera om allt som ligger på datorn.
                          Trvlig helg Berra
                          Berra

                          Comment


                          • #28
                            Hej,

                            Någon mer än jag som inte kan installera den nya uppdateringen av standardmodellerna?

                            Ett antal fel felmeddelanden kommer varav det första bifogas.

                            Om det bara gäller mig - är det bara ominstallation som gäller tro?

                            Trevlig helg
                            Mikael
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Kollade nu när du sa att det inte gick och det går inte... men får inte samma felmeddelande som du visar.
                              Rikard får fixa till det i helgen
                              vi är många som vill börja köra Raptor nu och väntar otåligt

                              // Mikael

                              Comment


                              • #30
                                Något strul med de uppdaterade filerna, vi valde att ta bort dem så snabbt som möjligt från servern efter att vi upptäckte det. Vi kommer att kontakta de kunder som laddat ner uppdateringen och verifiera att alla andra modeller är intakta.

                                Comment

                                Working...
                                X