Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• För att en sådan här modell ska kunna fungera på ett vettigt sätt, måste det finnas möjlighet att kunna köra fler exitmodeller samtidigt. Exempelvis trend-exit eller manuell utgång. Det i sin tur förutsätter då naturligtvis att själva modellen kan "känna av" detta på något sätt.

Comment

• Någon mer som fick detta idag ?

09:30 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1106.25

Comment

• Nej jag har inte fått någon köp idag...

Comment

• Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
          Någon mer som fick detta idag ?

Det känns ju konstigt att du får det när MFI är klockrent över 85 hos mig i allafall (nästan 100) Då är ju inte villkoren för long uppfyllda

condition1:=lt(mval,85)

Mvh
          Rikard B

Comment

• Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
            Någon mer som fick detta idag ?

Ali efter att jag gick ur igår har jag inte kopplar Raptor dels för jag inte vet hur den fungerar idag efter handpåläggning och att kurvan ser ut som en död abborre som ligger och flyter på ytan utan att veta vart den ska
            Berra

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
              Det känns ju konstigt att du får det när MFI är klockrent över 85 hos mig i allafall (nästan 100) Då är ju inte villkoren för long uppfyllda

Mvh
              Rikard B
              Du kan ju alltid larma endast detta villkor för att vara säker att det av någon anledning inte blir sant en sekund eller så.

Comment

• Jag gick ur på 1107 eftersom det är min dator som lever sitt eget liv, kanske dumt.

Comment

• Det var tydligen min apparat som var smartast, synd ägaren inte var det.

Comment

• Någon mer som fått köpsignal idag ?

Comment

• Fick nyss den här skuren av signaler:

14:00 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1107.25
                      14:02 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1107.00
                      14:02 ANALYS "va) Raptor köpantal 120228 OMXS302C" kurs 1107.00
                      14:03 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1107.00

Hur agerar man efter det? Fattar ingenting.

(Tur att jag inte kopplat till depån)

Comment

• 14:00 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1107.25
                        14:00 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1107.25

Raptor blankningssignal. Raptor gick kort 14:00 om det nu inte är så att man har den ursprungliga kortningen från igår kvar på 1099,25...

Comment

• Ursprungligen postat av L.J Visa inlägg
                          Fick nyss den här skuren av signaler:

14:00 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1107.25
                          14:02 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1107.00
                          14:03 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1107.00

Hur agerar man efter det? Fattar ingenting.

(Tur att jag inte kopplat till depån)

Nja, det är så att du hade blanksignal först och om du hade anslutit till depån och fått en blankad position är det den som hanteras. Long-signalen ignoreras i det läget. Den kom bara för att du inte hade innehav på kontot.

Comment

• Funkar det bara i "skarpt" läge alltså? Jag tog bort va-scripten, men det kanske inte gör någon skillnad?

Det hade varit bra att få testa innan man satsar pengar.

mvh L.J

Comment

• 14:00 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1107.25
                              14:00 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1107.25

Raptor blankningssignal. Raptor gick kort 14:00 om det nu inte är så att man har den ursprungliga kortningen från igår kvar på 1099,25...
                              16:49 ANALYS "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1103.00
                              16:49 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1103.00

Detta blev facit om man handlade raptor enbart idag. Hur har den gjort med positionen från igår?

Comment

• Stämmer, fungerar bara i skarpt läge.

Comment

Working...
                                X