Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Rikard,

Vilka affärer gjorde Raptor "originalet" idag? Jag stängde min kortning från igår manuellt men det skulle vara intressant att höra hur Raptor gjorde?

Comment

• mikbob:

Jag stängde min position från igår manuellt på 105.

15:26 tog Raptor position Long på 109. Hmm, vad har övriga i panelen tro?

Mvh

Comment

• Raptor "original" har inte gjort någonting idag utan ligger kvar blankad till imorgon.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
          Raptor "original" har inte gjort någonting idag utan ligger kvar blankad till imorgon.

Hej Rikard
          Hur går det om jag kopplar in i morgon tror Raptor fortfarande att den är short. I så fall går det att komma förbi det, jag vill inte vara kvar om det är minus över natt då påverkar det min lilla depå för nästa dag. Och jag vill kunna klippa när det är ett antal punkter på plus och sedan avvakta till nästa dag. Men nu vet jag inte hur Raptor funkar efter handpåläggning du nämnde igår att den bara kan gå åt andra hållet, jag skulle vilja att den skulle betrakta nästa dag som ny. Och förresten idag fungerade inte orderdjupet i NAT så var det för några månader sedan men jag kommer inte ihåg vad det berodde på minns du?
          Berra

Comment

Raptor "original" har inte gjort någonting idag utan ligger kvar blankad till imorgon.

Så är det här, ligger kvar kort och inga signaler.

Mvh
            Rikard B.

Comment

• Det verkar mest som den berömda pilkastande apan.

Comment

• Nu har jag tvingat mig själv att läsa igenom Raptorscripten ordentligt.

Rätta mig om jag har fel någon,
                men exit long och exit short kan bara exekveras om det finns en vinst att hämta om minst 2 punkter. Det innebär att om man ligger med en förlust kommer man aldrig ur hur stor förlusten än blir.

Samtidigt kan long och short aldrig exekveras om innehavet av terminen inte är 0, eller för stort i förhållande till den förbestämda köp- och blankmängden.

Jag kan inte se det på annat vis än att om man skall våga köra Raptor skarpt måste den kompletteras åtminstone med en stopp loss.

Comment

• Nja, det stämmer inte riktigt. Om MFI går mot noll och du är blankad går scripten ur oavsett vinst. Och vice versa för Long.

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
                    Så är det här, ligger kvar kort och inga signaler.

Mvh
                    Rikard B.
                    Fick du någon exit strax efter kl 9 idag när TakeProfit uppnåddes? Här blev det inget larm, och det verkar som att det beror på raden:

inpådagen:=Gt(Frac(d),0.376)

som inte blir sann innan kl 09:30 när stapeln byts. Det är inte riktigt tanken, utan vi får ändra till:

inpådagen:=Gt(Frac(date()),0.376)

som blir sant direkt kl 09:02. Den skulle gått ur runt 1095.

Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
                    Det verkar mest som den berömda pilkastande apan.
                    Nja, logiken är enkelt - inget pilkastande här inte:

Long - tillåts om det inte finns någon säljtransaktion samma dag.
                    Short - tillåts om det inte finns någon köptransaktion samma dag.

Exit tillåts alltid.

Comment

• Nja, logiken är enkelt - inget pilkastande här inte:

Long - tillåts om det inte finns någon säljtransaktion samma dag.
                      Short - tillåts om det inte finns någon köptransaktion samma dag.

Exit tillåts alltid.

Vad jag menar är att logiken fungerar helt annorlunda på olika datorer, måste ju finnas en förklaring.

Comment

• Håller med att strategin är lite knepig när den påverkas bl.a av innehav i portföljen Framtiden får visa om det är ett vinnande koncept
                        Håkan

Comment

• Vad jag menar är att logiken fungerar helt annorlunda på olika datorer, måste ju finnas en förklaring.
                          Ali vad jag förstår är din dator den enda som kör sitt eget race. Det måste finnas en förklaring till detta? I övrigt tycker jag att signalerna verkar stämma. I alla fall för mig.
                          Mvh Mikael

Comment

• Fick du någon exit strax efter kl 9 idag när TakeProfit uppnåddes? Här blev det inget larm, och det verkar som att det beror på raden:

som inte blir sann innan kl 09:30 när stapeln byts. Det är inte riktigt tanken, utan vi får ändra till:

Jag gjorde denna ändring direkt. Faktum är att jag haft samma problem med en annan modell där jag gör samma ändring.

Comment

Fick du någon exit strax efter kl 9 idag när TakeProfit uppnåddes? Här blev det inget larm, och det verkar som att det beror på raden:

Nej, ingen exit, lustigt jag satt just och fnulade med det där och undrade.
                              Jag hänger kvar och ser vad som händer och ändrar ikväll.

Jag ser ju hur takeprofiten fungerar och räknar, men det vore intressant om du ville utveckla tanken med det hela, varför just så ?

Mvh
                              Rikard Bengtsson

Comment

• De som kör en "ren" raptor utan innehav från igår bör ha fått denna signal för att motbevisa Ali

10:06 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1100.75
                                10:06 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1100.75

Comment

Working...
                                X