Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag fick en spik ner till noll runt kl 15.26, det påverkar raptorns beräkningar mycket och MFI dök kraftigt pga. detta, kursen flyter på som innan.

Ett filer mot spikar känns på sin plats

Mvh
    Rikard

Comment

• Kanske skillnader i kursdatat ? prova att uppdatera de sista dagarna var morgon (jag brukar köra de 5 sista var morgon) så du vet att de är lika
      Man bör helst inte göra detta under pågående handel eller hur? Oförsiktigt nog gjorde jag det och det skruvade till min omxs302c graf rätt hårt

Mikbob jag har kört originalet sedan 27/2 men ej övernattning:
      +3, +0,25, +2,75, 29/2 ej inne, -3,75 här körde jag in stoppen hade blivit mycket bättre utan stopp, +0,5, +4,75, +2,0 endast en minusdag på 8 dagar
      Jo jag förstår vad du menar Berra men det förutsätter att jag får samma entry exit som andra med originalraptor. Så verkar inte fallet varit idag. Skillnaden kan eventuellt bestå i att jag har viss skillnad i datat och därför ligger kort när alla andra plockat hem short exit vinst på ett par tre punkter redan.

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
        Jag fick en spik ner till noll runt kl 15.26, det påverkar raptorns beräkningar mycket och MFI dök kraftigt pga. detta, kursen flyter på som innan.

Mvh
        Rikard
        Samma här ner till 10,69 den måste bort till i morgon!
        Last edited by Berra; 2012-03-07, 16:33. Anledning: 10.69
        Berra

Comment

• Spiken fixad, omstart kan behövas efter laddning från Kundservice.

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
            Jag fick en spik ner till noll runt kl 15.26, det påverkar raptorns beräkningar mycket och MFI dök kraftigt pga. detta, kursen flyter på som innan.

Mvh
            Rikard
            Det går ju alltid att lägga till ett villkor att ticket inte får avvika mer än x-antal punkter från förre tick.

Comment

• 09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1063.00
              09:21 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1060.25

+2,75

Seadragons förslag borde läggas in i databasens signalhantering

Mvh

Comment

• Gjorde en ominstallation av NAT i går , men felet kvarstår.

jag får köpsignal direkt 9,01 sen en exit efter ca 10 minuter sen köpsignal direkt igen med xk) delay order............ när den sänt ca 20 st släpper den igenom ordern så tystnar den till nästa exit
                vad göra
                Håkan

Comment

• Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
                  Gjorde en ominstallation av NAT i går , men felet kvarstår.
                  Jag fick bort spiken genom att köra uppdatera databaser och klicka i ersätta bef. data.

Mvh
                  Mikael

Comment

• Ingen köp/sälj-signal ännu. Är det korrekt, eller är det min dator som strular?

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                      Jag fick bort spiken genom att köra uppdatera databaser och klicka i ersätta bef. data.

Mvh
                      Mikael
                      Jodå det lyckades jag också med, men det är något annat som strular det är bara ORDER som hänger sig, ANALYS är det bara på första affären.
                      Håkan

Comment

• Väntans tider här oxå...

Comment

• MFI lugger i topp så det är för sent för köp. Det blir troligen Short om det faller nu.

Comment

• Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
                            Gjorde en ominstallation av NAT i går , men felet kvarstår.

jag får köpsignal direkt 9,01 sen en exit efter ca 10 minuter sen köpsignal direkt igen med xk) delay order............ när den sänt ca 20 st släpper den igenom ordern så tystnar den till nästa exit
                            vad göra
                            Jag har samma problem, köporder kl 09:01 varje dag i en dryg vecka men jag har bara anslutet skripten till analys annars hade jag suttit med en stor förlust.
                            http://www.autostock.se/vbulletin/sh...?t=2715&page=7
                            Vet inte vad det beror på, har en teori att Win 7 är inblandat men det verkar långsökt.
                            Skripten är i varje fall fullständigt värdelösa på min dator och jag har ingen aning om vad felet är.

Comment

• 13:12 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1084.25

Någon annan?

Sedan

13:13 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1083.75
                              13:13 ORDER "xk) Delay order spärrar order för OMXS302C" kurs 1083.75

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                                13:12 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1084.25

Någon annan?

Yes, och TP 0,75 punkter senare

Comment

Working...
                                X